Sally Hansen Lustre Shine – Copperhead

Collection: Lustre Shine Collection

Det började med att jag föll handlöst för Lava som ingår i Lustre Shine-serien. En swatch hos Neglelakkmani fick mig på fall och det förstår ni nog när ni ser hennes fantastiska bild på lacket. Jag började eBaya och råkade då även klicka hem Copperhead som ingår i samma serie. Jag hade inte en blekaste aning om hur det skulle te sig på naglarna men jag var för nyfiken för att inte beställa.

Några ville gärna se det lacket snart så jag plockade fram Copperhead i veckan. Det gick åt skogen. Ringfingernageln blev misslyckad tre gånger och bilderna blev skit. Jag tänkte först lägga upp bilderna ändå men gjorde faktiskt om manikyren igår. Jag vill vara så rättvis som möjligt och en misslyckad swatch ger ju inte den rätta bilden.

Pju. Det blev bättre och nu känner jag att jag kan visa bilderna utan att skämmas. Lacket ser duokromt ut i flaskan men på nageln blir det mest koppar. En väldigt vacker nyans av koppar och jag tänker verkligen på gamla kopparkärl. Att det är lyster i lacket råder det ingen tvekan om men det är inte lätt att uppfatta det duokroma. Något finns det som skiftar men inte så att man blir till sig i trasorna.

Applicering: Formulan är bra men man får kämpa lite för att inte få penseldrag. Det torkar snabbt och täcker med två-tre lager.

 

English:

Lustre Shine

First I saw a gorgeous swatch of Lava at Neglelakkmani and had to have it. Then I somehow bought Copperhead too at eBay. Ooops. I didn’t know much about Copperhead but was too curious not to buy it.

It looks exactly like a copper pot and has gorgeous lustre. Duochromic much? No, I don’t think so but nice anyway.

Application: Good formula but you have to be careful to avoid brush strokes. Two-three coats and it dries fast.

 

Sally Hansen Lustre Shine - Copperhead 04

 

Sally Hansen Lustre Shine - Copperhead 01

Sally Hansen Lustre Shine - Copperhead 03

Sally Hansen Lustre Shine - Copperhead 05

Sally Hansen Lustre Shine - Copperhead 02

Sally Hansen Lustre Shine - Copperhead 06

 

21 reaktioner på ”Sally Hansen Lustre Shine – Copperhead

  1. Wow vilken läcker kopparfärg 🙂 Attans att jag inte köpe dessa lack när jag såg dem på ebay för några månader sen 😦 ……

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

