Depend – 2034 Steel Blue

Kollektion: Holographic, Våren 2012

Idag blir det Depend igen men jag vill verkligen bli klar med kollektionen nån gång så det är bara att beta av. Nu har jag bara två ur kollektionen kvar att testa. Gött att det är Skimmerskuggans holofredag igen men den här veckan gick nog ännu fortare än förra. Hjälp. Jag har i alla fall trevligheter att se fram emot i helgen då jag och några vänner drar till Varberg lördag till söndag. Kan blir lite skralt med inlägg under helgen men jag är tillbaka fort som blixten och ska försöka hinna svara på era kommentarer. Jag läser alla kommentarer och blir jätteglad över dom men ibland finns verkligen ingen tid över till att svara i tid.

Steel Blue ser lite småblekt ut i flaskan och är ganska blekt på nageln. Steel Blue är ett väldigt passande namn på det här för det är närapå grått men med väldigt mycket blå ton. Det luriga är att jag verkligen gillar det här. Det är en ganska rejäl effekt om man jämför med andra lack i kollektionen och detta kan mycket väl hamna i topp tre i kollektionen.

Sen skäms jag verkligen över mina mesbilder. Det här är ju ganska holografiskt men det ser ju fisigt ut här. Så är det inte.

Applicering: Pju. Skirt som attan så här krävdes fyra rejäla lager. Torktiden är ändå väldigt snabb. I övrigt är det enkelt att måla med.

 

English:

Holographic, Spring 2012

Today I will show you Depend again and this time a holo ‘cause it’s Skimmerskuggans holo friday. Steel Blue is a perfect name for this polish. It’s almost grey but with a very strong blue tone. I was surprised by how much I love this. It has a rather strong rainbow and the shade is beautiful. It has much stronger rainbow than my pictures show.

Application: Very, very sheer. I needed four thick coats but it dries fast and the formula is good.

 

Depend - 2034 Steel Blue 01

Depend - 2034 Steel Blue 03

Depend - 2034 Steel Blue 04

Depend - 2034 Steel Blue 07

Depend - 2034 Steel Blue 09

 

 

28 reaktioner på ”Depend – 2034 Steel Blue

  1. Det är lätt att Depends holo alltid hamnar längre bak i kön, när man har roligare holo att prova…. men visst är det snyggt 🙂

  2. Visst är det fint, men jag ryser vid tanken att behöva måla fyra lager av det ur den lilla lilla flaskan. Känns som att manikyren blir dyr för flaskan kan ju inte räcka många manikyrer. :/ Hade det varit ett CG så hade jag nog hellre köpt det.

  3. Jag är svag för Steel Blue för den är Signe blå. Samma färg som hennes ögon.

    Kan man inte få se en liten bild på Dennis snart? Snälla… *bedjande blick*

    • Åh, Signe-blå. Fint. Ska se om jag kan fånga en bra bild på min lille buse. Han har börjat ränna ute en del nu när det börjar bli fint väder.

  4. Kul att du var med igår, du är länkad nu 🙂
    Hoppas du är med flera gånger framöver 🙂
    Jag gillade verkligen de rosa depend, finns det att köpa i butik nu? har de sett det :)?
    Och detta depend holo var ju med super fint!

    Jo jag skrev ju det att det inte täckte så bra så nästa gång blir det en bas först 🙂

    • Jag har upptäckt att jag har ett gäng rosa så det blir helt klart fler gånger. Jag har själv inte sett Mirage än men de kommer nog snart. De släpptes v.9 men vissa butiker verkar segare än andra.

  5. Hej! Underbar blogg! Jag försöker köpa in OPI gelcolor och shellac, har du några tips på sidor som har dessa nagellack? Tack så mycket för svar!

    Kristin

    • Tack, vad roligt att du gillar bloggen. Ursäkta sent svar. Gelcolor och shellac är inte mitt område riktigt men testa att googla. Jag började så smått men hittade inget direkt. Man tycker ju att de som säljer OPI borde ha men jag är osäker.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

