ManGlaze – Butt Taco

Jag som inte har testat ManGlaze tidigare blev alldeles till mig i trasorna när jag upptäckte att Norway Nails skickat mig ett. Jag har varit så nyfiken och älskar hela grejen med ManGlaze. Coolt, fräcka flaskor, fula namn, ja, sånt som man tycker är kul när man har varit nagelnörd ett tag.

Butt Taco är hett orange med matt finish. Nästan satinliknande och det finns ett skimmer i det. Denna gången blev det inte av att jag testade med överlack men om ni väldigt gärna vill se hur detta ser ut glansigt är det bara att säga till. Då testar jag.

Jag som gillar matt finish lät det vara matt och bar det i helgen. Det är så mysigt och lent att ta på. Jag måste ju bara skaffa fler ManGlaze.

Om ni är sugna på att lägga en beställning hos Norway Nails och vill få 10% rabatt har jag tack vare snälla Wenche fått en kod att dela med mig till er som ni kan använda när ni handlar nästa gång. Koden är PAMSAN10.

Applicering: För att vara ett snabbtorkande matt lack är det ganska ok att måla med men har man otur kan det bli ränder av penseln som sen är svåra att jämna ut. Jag har använt tre lager och det torkar som sagt fort.

English:

I have never tried ManGlaze before but I have been so curious about the brand. Fun matte shades and ugly names. When I discovered that Norway Nails had sent me one bottle I was so excited. I had to try it this weekend.

It has a hot orange shade and dries matte. It looks almost like satin and has shimmer. I didn’t try this with top coat this time but if you would like to see this shiny, just let me know.

Application: It’s easy to paint with if you compare with other matte polishes. There can be some brush strokes and those can be hard to even out. I used three coats and it dries fast.

Man Glaze - Butt Taco 07

Man Glaze - Butt Taco 08

Man Glaze - Butt Taco 09

Man Glaze - Butt Taco 02

Man Glaze - Butt Taco 04

Man Glaze - Butt Taco 05

Man Glaze - Butt Taco 06

40 reaktioner på ”ManGlaze – Butt Taco

  1. Åh jag har längre varit sugen för att flaskorna är så läckra! 🙂

    Kanske blir att lägga en beställning nu när du varit så snäll och fixat en rabatt 😉

  2. Älskar Manglaze med deras coola flaskor och roliga namn! Föredrar att kalla namnen roliga istället för fula 😉 Det här namnet är iofs riktigt äckligt när man tänker på vad de menar och ser färgen 😉 men jag gillar finishen på det a lot!

  3. Men OJ så fint det ser ut! Vilken lyckoträff att få Manglaze i utskicket 🙂 Jag äger inga (har försökt hålla mig borta från dem iom de är så dyra och svåra att få tag på) men är helt klart sugen på att skaffa detta efter att ha sett bilderna!

  4. Det ser verkligen lent ut, får ett konstigt begär av att klappa lite på dina naglar genom skärmen… ManGlaze är ett intressant märke som jag inte har bekantat mig med ännu.

  5. Jag brukar tycka manglaze är lite tråkigt. Tycker väl kanske inte matt är det roligaste längre, men det här var verkligen snyggt. Väldigt fint med en så stark matt färg.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

