Hits – Chameleon

Kollektion: Mari Moon Unique Set

Då var det mitt i veckan och dags för Vackra och Underbara Karins Gröna Onsdag. Inga problem att delta då jag som sagt har fullt med gröna lack hemma. Det går bara inte att tröttna på grönt. 🙂

Jag fick alla Mari Moon-lacken i julklapp av min bror och först nu har jag testat det första lacket ur de två seten. Jag började med Chameleon och höll på att ramla av stolen av den multikromiska effekten. Här snackar vi. Påminner en del om Ozotic 503 men Chameleon skiftar mycket mer.

I vissa ljus är det poppigt jättegrönt och i vissa mer mossgrönt. Ofta ser man skiftningar i grått och lilagrått. Den skfitningen finns där nästan hela tiden. Väldigt roligt att titta på. Omöjligt att fota denna…ja…kameleont. Det går inte att fånga alla häftiga skiftningar. Synd. Därför måste ni köpa lacket för att se hur fint det är. 🙂

Dagen efter var det tip wear och på vissa naglar hade det uppstått små bubblor. Jag visste inte att det kunde bli så i efterhand. Jag kanske borde ha väntat lite till innan jag kröp till kojs.

Applicering: Väldans bred pensel men det gick ok ändå. Täckte på tre lager och torktiden var aningens lång. Formulan är lagom tjock men man får se upp för penseldragen.

 

English:

Mari Moon Unique Set

Today it’s Karins Green Wednesday and I will show you a multichromic beauty. Chameleon is the perfect name for this and it shifts from happy green to more pale green. You can see grey and greyish purple too. It’s impossible to capture all colors in this polish. I really tried.

Application: Wide brush but it’s ok to paint with. Covers in three coats and the dry time is bit long.

 

Hits Mari Moon - Chameleon 01

Hits Mari Moon - Chameleon 02

Hits Mari Moon - Chameleon 03

Hits Mari Moon - Chameleon 04

Hits Mari Moon - Chameleon 07

Hits Mari Moon - Chameleon 08

Hits Mari Moon - Chameleon 09

 

 

36 reaktioner på ”Hits – Chameleon

  1. Ping: Vacker & Underbar » Grön Onsdag: BB Couture – Eve

  2. Hits är verkligen suveräna på multikromatiska lack! Jag har nästan alla (skippade de rosatonade ;-)) och älskar dem. Chameleon är också ett av de finaste! Jag upplevde inte att det bubblade i efterhand, men det tog lång tid på sig att torka.

  3. Det här var helt… fantastiskt! Saknar nästan ord!
    Duokroma lack är något helt speciellt 🙂 Har aldrig sett HITS förr, men nu när jag spanar in dem på llarowe vet jag inte hur jag ska kunna låta bli att köpa några. Inte bra att du visade detta 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

