IsaDora – Cloud

Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

IsaDora släppte v.9 fyra nya Graffiti-lack i pastelliga toner samt ett vitt med nytt namn. I samma veva släpptes även tre vanliga lack i samma pastellfärger som tre av Graffiti-lacken. Jag känner mig personligen väldigt mätt på krackelerande lack och även om det är fina färger kände jag inget sug efter att testa. Däremot tyckte jag om de tre vanliga lacken.

Eftersom det är Lindas Blå Måndag idag valde jag att testa det blekt ljusblå krämlacket som heter Cloud som är ett passande namn. Vårigt och rent. Här finns bra möjligeter till nailart och man vill nästan göra något mer än låta det vara som det är.

Som tur är syns det inte men i lördags när jag var på gymmet och körde hantelpress med 16kg’s hantlar så var inte mina handleder med på hur tunga de var. Min sambo passade och när jag skulle sätta mig upp dunkade jag i hantlarna i varandra med pekfingret emellan. Fy f*n vad ont det gjorde. Dock var jag mest rädd för att nageln hade fått sig en törn men den verkar ha klarat sig. Hoppas det inte blir någon skada som dyker upp senare. Tillbaka till lacket…

Applicering: Ingen favoritformula. Det är en typisk formula för ett ljust krämlack. Två lager och först ser det ut att bli väldigt randigt men efter ett tag jämnar det ut sig fint på nageln. Torktiden är snabb.

 

English:

Spring 2013
Sent for review

IsaDora recently released some new shades in pastel. Three ordinary polishes and five graffiti polishes. One is white with a new name. I’m kinda fed up with crackle but the cremes in pastel looks cute.

Because it’s Linda’s Blue Monday today I decided to try Cloud, the light blue creme. It’s very suitable for spring and looks clean and nice.

Application: Thick and streaky at first but it evens out after a while. Two coats and good dry time.

 

IsaDora - Cloud 05

IsaDora - Cloud 08

IsaDora - Cloud 09

IsaDora - Cloud 10

IsaDora - Cloud 02

IsaDora - Cloud 03

 

Edit: I almost forgot to post a grrreat song.

 

32 reaktioner på ”IsaDora – Cloud

    • Nu har jag testat det ljusrosa cracklelacket och det får godkänt. Bara man har något glittrigt under. Det tycker jag blir bäst. Men…de vanliga lacken är fortfarande snyggast.

  1. Nej, krackelerande lack är inget för mig heller men det här lacket var riktigt snyggt. Ser väldigt somrigt och fräscht ut. Stackars ditt finger, ryste när jag läste vad som hänt. Det gör ju så sjukt ont att klämma sig.

  2. Det här var fint och somrigt! Låter inte så kul med hantlarna, men tur att nageln klarade sig i alla fall! Måste bara fråga hur du får dina naglar så fina? De ser så otroligt starka ut och har alltid en riktigt fin längd. Använder du något speciellt baslack, eller är du född med starka naglar?

    • Du skulle bara veta hur sköra naglar jag har för tillfället. De flisar sig och skivar sig. Inte alls i bra skick. Det bästa är att ha lack som skydd. Jag använder oftast OPI Natural Nail Strengthener men den har inte hjälpt det senaste. Jag använder olja som en galning och har börjat buffra in oljan eller vad man kallar det varannan vecka. Får se om det ger något resultat. Det var roligt att det iaf ser ut som att mina naglar mår bra. :).

  3. Så snygg! Gillar ju pasteller så jag tror jag kommer att gilla alla i den kollektionen (minus grafittin alltså). Är alla lika täckande eller är risken att någon så skira att det syns igenom?

  4. Ping: Blå blå vindar och vatten « 9 dagar på en vecka

  5. Jättehärlig blå färg!
    Tyvärr så kommer jag inte överens med Isadoras penslar,annars hade det kanske blivit ett köp 😦

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

