Butter London – Swinger

Numera försöker jag förbereda inlägg så gott det går. Alltså, jag skriver inlägg på kvällen och låter det postas vid åtta-tiden dagen efter. Känns som en bra rutin. Så, nu förbereder jag inför Karins underbara Gröna Onsdag. Lillördag och grönt på samma gång är himla trevligt. Karin kommer att länka till alla som är med på Grön Onsdag så in och kika hos henne under dagen om ni gillar grönt.

Swinger har jag köpt via Nailmail som Grön Onsdag-Karin driver och det är det första lacket jag testar från märket. Ni vet väl att det är Layla som är månadens märke, förresten? Layla som har så många underbara holosar. Jag ska beställa några, tänkte jag och sista dagen för beställning är på fredag. Missa inte det.

Swinger har jag inte hört och sett mycket om men jag kan då aldrig motstå ett grönt glitter så det beställde jag utan några större betänkligheter. Det är jag glad över. Lacket innehåller både grönt mikroglitter och guldigt mikroglitter men även större gröna hexagonaler i en klar bas. Mmm…fiiiint.

Det äter topplack och jag har gått hela dagen med halvmatt glitterlack så jag bestämde mig för att bära det en dag till och ösa på med överlack så att jag verkligen får njuta av glitterhärligheten.

Applicering: Superenkelt att måla med. Jag har använt tre-fyra lager, minns inte exakt. Torktiden är snabb.

 

English:

Today I have a beautiful green glitter to show you. This is Swinger from Butter London and this is the first time I try a polish from that brand. My first impression is just great.

I chose to show you this today ’cause it’s Karin’s Green Wednesday. I love Green Wednesday. Green polishes are the best.

Swinger is a polish with microglitter in green and gold and medium hexagonals in green. So lovely but it eats top coat.

Application: Good formula. I needed three-four coats and it dries fast.

 

Butter London - Swinger 07

Butter London - Swinger 02

Butter London - Swinger 03

Butter London - Swinger 04

Butter London - Swinger 05

Butter London - Swinger 08

 

35 reaktioner på ”Butter London – Swinger

  1. Ping: Vacker & Underbar » Grön onsdag: Depend – 357

  2. Får mig att längta efter våren ännu mer.
    Jag gör lite lika som dig, fast bara lite. Jag fixar med bilderna och lägger in dem i inläggen sedan skriver jag text när andan faller på. Oftast via mobilen

    • Det är bra om man är i rätt mode när man ska blogga. Svårt att skriva när man inte känner för det. Längtar också efter vår men snön vill inte försvinna. Fan.

  3. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

  4. Ping: Vacker & Underbar » Grön onsdag: Depend – 357

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

