China Glaze – Unpredictable

Kollektion: Bohemian Luster Chrome, Hösten 2012

Jag hade bestämt mig för att lacka grönt inför idag eftersom det är St. Patrick’s Day och allt. Jag valde därför redan igår att lacka med det första lacket i Bohemian, Unpredictable. Det här var oförutsägbart provocerande måste jag säga. Det här lacket ville göra appliceringen sur för mig. Första lackomgången gjorde jag i solsken. Det är inte att rekommendera, för man ser inte då hur illa det ser ut i skugga. Det ser bra ut när man målar men skavankerna syntes jättetydligt efteråt. Dessutom fick jag rejäl krympning på lacket. Jag lät det vara så under gårdagen och bestämde mig för att göra om och göra rätt idag.

Andra gången jag lackade blev det riktigt bra men så skulle jag smörja in nagelbanden som var torra. Av någon anledning hade jag stött till fyra naglar på fotohanden utan att jag märkt det. :/ Ok, göra om, göra rätt. Bort och på med nytt igen. Jag tror jag fick göra om pekfingret ytterligare en gång av ren oförsiktighet. Till slut fick det vara men jag var inte helt nöjd. Mitt tålamod var prövat här, kan jag säga. Grrr.

Jag tror inte det är något fel på formulan egentligen. Det är bara jag som inte gillar den här typen av lack där det är svårt att undvika penseldrag. Jag blir liksom inte nöjd.

Jaja. Jag gillar verkligen hur lacket ser ut så det får väl gå. Det är en underbar lätt duokromisk grön skönhet. Guldgrön, grön och blått kan man se. Det finns en dupe på Gina Tricot som jag har köpt. Det måste jag testa snart för att se hur formulan är på det.

Applicering: Som ni förstått är det inte min favvo. Tre lager och jag fick vara väldigt försiktigt för att inte det skulle se illa ut. Torktiden är lite seg.

 

English:

Bohemian Luster Chrome, Fall 2013

I had such problems applying this. I felt I was so bad at painting my nails when I struggled with this one. I think I had bad luck. First I applied in the sun light but that is a bad idea with duo chromes. Afterwards, in the shadow, it looked like shit. I had to re-do this mani three times I think but at last it looked ok.

Anyways. Green nails ’cause it’s St. Patrick’s Day. It’s very beautiful so I guess it was worth all the work. It is slightly duo chromic in golden green, green and blue and it’s very shiny.

Application: Brush strokey but ok. I’m not found of this kind of formula since I suck at applying it. Three coats and longer dry time than I’m used to.

 

China Glaze - Unpredictable

China Glaze - Unpredictable 01

China Glaze - Unpredictable 03

China Glaze - Unpredictable 04

China Glaze - Unpredictable 05

China Glaze - Unpredictable 06

China Glaze - Unpredictable 07

China Glaze - Unpredictable 08

 

Idag bjuder jag på en bild på Dennis. Här ligger han i källaren och myser som vanligt. Visst ser han lite feminin ut med sin alldeles rosa nos? 🙂

Dennis mars 13

 

11 reaktioner på ”China Glaze – Unpredictable

  1. Jag läste på nån blogg där hon svampade på sista lagret för att undvika penseldragen. Har inte testat själv men såg snyggt ut på hennes bilder iaf 🙂 Jag tycker du ska bjuda på fler bilder av Dennis!

  2. Ping: Gina Tricot – Blue Bug | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

