China Glaze – Sunshine Pop

Kollektion: Electropop Collection, Våren 2012

Det är ju påsk till helgen. Hade nästan glömt av det men det ska bli gott med lite långledigt. När det vankas påsk måste man bära gult. Jag har inte för många gula lack i samlingen och bara två otestade så jag tog fram Sunshine Pop. Lacket är härligt solgult med nästan frostigt skimmer. Ett sånt där glatt och piggt lack. Jag blir alltid glad av att bära gult. Glad blev jag dock inte när jag lackade med det.

Applicering: Tjockt, segt och randigt på nageln. Inte alls kul att lacka med. Efter tre lager såg det väl ok ut men jag hatar när det blir randigt. Huuu. Torktiden vet jag inte då jag alldeles nyss lackade med det.

 

English:

Electropop Collection, Spring 2012

Easter is coming and that means some extra days off. I love long weekends. It fits extra well to wear yellow now and I picked up Sunshine Pop out of my stash. A happy yellow with fine shimmer that almost look frosty. I like the shimmer and the shade. I hate the formula.

Application: Thick and streaky. Three coats and still not completely even. I don’t know about the dry time yet. I wait for it to dry at the moment.

 

China Glaze - Sunshine Pop 01

China Glaze - Sunshine Pop 02

China Glaze - Sunshine Pop 03

China Glaze - Sunshine Pop 04

China Glaze - Sunshine Pop 05

China Glaze - Sunshine Pop 06

 

26 reaktioner på ”China Glaze – Sunshine Pop

  1. Förutom att vara riktigt jobbigt att lacka med så gav det här lacket också en mindre trevlig överraskning när jag tog bort det, i form av den värsta missfärgning jag haft. I år blir det pastellgult för mig på påsk istället.

  2. Vilka fantastiska bilder du har lyckats få på lacket! Jag var inte jätteförjust när jag testade det här men har i och för sig börjat gilla gult mer sen dess så kanske borde ge det en ny chans.

    • Åh, tack. Det är inte fullt så nästan neongult utan mer solgult egentligen. Det ser lite för lysigt ut på bilderna. Jag tycker absolut att du ska ge det en ny chans. 🙂

  3. Jag är så sugen på gult men har inte hittat ett som inte har dom fruktansvärda formulaproblemen som gula lack alltid verkar ha 😦

  4. Yes till påsk åker de gula lacken fram, helt klart. Detta är häftigt och färgglatt. Åh, det ska bli sååå skönt med långledigt! Jobbar en dag till, sen 5 lediga dar, lycka!!!

  5. Ping: IsaDora Pastel Graffiti Nails swatches | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

