Depend – 2051 Shattered Silver

Kollektion: Mirage, Våren 2013

Först tänkte jag lacka med det gula Dependlacket från vårens kollektion men det var himla likt China Glaze Sunshine Pop som jag visade i tisdags så det fick bli ett mirage-lack istället. Jag valde denna gången att lacka med det ljust silvriga Shattered Silver. Det ser ut att vara mikroglitter i bl. a. rosa i lacket men det syns inte jättetydligt på nageln. Däremot får man känslan av en viss skymtning av rosa så det kan vara skimret som spökar.

Jag går inte alls igång på det här. Det är för ljust och för tråkigt. Jag brukar gilla silver men då får det gärna vara en nyans mörkare. Sen tycker jag att ytan ser lite ojämn ut tack vare det grova skimret. Nä, det här hamnar nog i botten när jag ska sammanfatta kollektionen. Det vita är dock snäppet värre.

Applicering: Det är tjockt som de andra men lätt att måla med. Tre lager och snabb torktid.

 

English:

Mirage Collection, Spring 2013

Let’s look at another Mirage polish, 2051 Shattered Silver. Light silver foil with micro glitter in pink and maybe green. Doesn’t show that well on the nail but gives it something more than just plain silver. This is not my favorite. In my opinion it’s too light and a bit boring. I also think that it looks too rough thanks to that chunky shimmer.

Application: Thick but nice formula. Three coats and fast dry time.

 

Depend - 2051 Shattered Silver 01

Depend - 2051 Shattered Silver 02

Depend - 2051 Shattered Silver 03

Depend - 2051 Shattered Silver 04

Depend - 2051 Shattered Silver 05

 

7 reaktioner på ”Depend – 2051 Shattered Silver

  1. Ping: Depend – 2058 Sheer Violet | ClawsInColor

  2. Ping: IsaDora Pastel Graffiti Nails swatches | ClawsInColor

  3. Ping: Depend Mirage Collection Spring 2013 Summary | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

