Deborah Lippmann – Happy Birthday

Igår blev det inget bloggat fast jag egentligen hade all tid i världen. Jag mest njöt av att vara ledig och göra inget. Idag känner jag mig riktigt sugen på att göra något kul med naglarna men vi får se. Jag måste bara dela med mig av dagens vårkänsla. När jag gick ut på altanen innan idag värmde solen. Ja, den värmde. Jag bara satt där och njöt och glömde helt av bakiskänslan som jag har  p.g.a. ett glas rött för mycket igår. 🙂 Även Dennis har lyckorus nu när det händer så mycket i naturen. Han är inte alls den där deprimerade katten som han har varit nästan hela vintern. Fniss. Nä, nu ska jag dela med mig av ett lack.

I början på veckan damp Nailmail-paketet med Deborah Lippmann ner i brevlådan. Lyxigt värre. Jag beställde bl. a. Happy Birthday och fick till en början ångest. Var det lacket nödvändigt verkligen? Multiglitter har jag sedan tidigare så det kändes onödigt. Nu har jag använt det och ångesten är som bortblåst.

Igår när jag skulle göra naglarna påskfina kom jag på att Happy Birthday skulle bli perfekt. När jag tänker Påsk så tänker jag färglatt och härligt. Bort med vintermurret och fram med glada färger. Jag äter inte godis nu för tiden men Happy Birthday påminner lite om innehållet i ett sprängfyllt påskägg. Jag grundade med Zoya Trixie och bar först bara ett lager med Happy Birthday. Idag slängde jag på ytterligare ett lager och det blev ännu roligare. Fantastiskt i solen.

Lacket känns som alla glitterlacks moder. Det innehåller både medelstora hexagonaler och mindre glitter. Jag kan inte se med blotta ögat om de mindre glittrerpartiklarna är runda eller hexagonaler. Jag ser silver, blått, grönt, orange, cerise, gult, rött och det är en härlig glitterbomb. Det här gör mig på glatt humör.

Applicering: Väldigt enkelt att sprida ut glittret och det torkar normalsnabbt.

 

English:

In the beginning of this week I got a nice package from Nailmail with four Deborah Lippmann. One of them is Happy Birthday which I first thought wasn’t that necessary. When I finally held it in my hand I knew it was a must-have. Yesterday, I wanted something fun on my nails and decided to use Happy Birthday. In my pictures I have two coats of Happy Birthday over Zoya Trixie.

This makes me so happy! There are both medium hexagonals and smaller glitter in silver, green, blue, yellow, fuchsia, orange and red and it glitters like crazy.

Application: Easy to spread the glitter over the nail and the dry time is normal.

 

Deborah Lippmann - Happy Birthday 05

Deborah Lippmann - Happy Birthday 06

Deborah Lippmann - Happy Birthday 08

Deborah Lippmann - Happy Birthday 01

Deborah Lippmann - Happy Birthday 02

Deborah Lippmann - Happy Birthday 03

Deborah Lippmann - Happy Birthday 04

 

7 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Happy Birthday

  1. Jag valde bort det här lacket eftersom jag tycker att det påminner så mycket om Rainbow Connection, hur skulle du jämföra de båda?

  2. min katt har också muntrat upp sig lite och springer gärna ute flera timmar varje dag istället för minuter. jag köpte också happy birthday från nailmail. tycker precis som du, man blir glad av att se på sina naglar med det lacket på!

  3. Snygg combo 😀 Jag har bara testat det över svart,ska nog plocka fram det ur lådan igen.för lite mer experimenterande 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

