OPI – Glints Of Glinda

Kollektion: Soft Shades 2013, OZ The Great and Powerful
Utskickat i recensionssyfte

Jag har ett skojigt glitterlack med mestadels orange glitter som jag fick i ett utskick från Norway Nails. Jag kunde inte vänta längre utan testade det igår. Jag ville testa över något neutralt och bestämde mig för att ta fram Glints of Glinda, ett nude-färgat jellylack. Inget för mig ändå, tänkte jag.

Jag målade på tre lager och blev faktiskt inte alls avskräckt som jag först trodde att jag skulle bli. Det passade oväntat bra på mig och jag tror att detta kan vara väldigt användbart. Nu bar jag det inte så länge för sig själv men bilder har jag tagit så att ni kan få se hur det ser ut. Det täckte dessutom mina extremt missfärgade naglar. Tack Sunshine Pop och Another Bite för det. Fnys.

Applicering: Aningens randigt men det jämnar ut sig. Jag har använt tre lager och torktiden är normal.

 

English:

Soft Shades 2013, OZ The Great and Powerful
Sent for review

Yesterday I wanted to try a cool glitter in orange and I thought that would look great with a neutral polish beneath. I used Glints of Glinda and was sure that I would not like it. I had so wrong. That polish is the perfect nude jelly for my skin tone. I think Glints of Glinda can be useful many times as a base for fun glitters.

Application: Streaky but looks fine after a while. Three coats and it has normal dry time.

 

OPI - Glints of Glinda 01

OPI - Glints of Glinda 02

OPI - Glints of Glinda 03

OPI - Glints of Glinda 04

 

5 reaktioner på ”OPI – Glints Of Glinda

  1. Ping: Femme Fatale – Incendius | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

