China Glaze – Get Outta My Space

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Igår gick jag så långt att jag skippade löprundan till fördel för att fota holo i sol. Som jag stressade. Solen går väldigt fort ner när den väl börjar gå ner. Jag gjorde mitt bästa för att hinna fota några få bilder i ett litet hörn där solen fortfarande syntes. Min sambo tyckte nog att jag var lite knäpp och hysterisk. 🙂

Jag ville ju gärna testa något av Hologlam-lacken och gärna se det i sol samt delta i Skimmerskuggans holofredag så motionen fick vänta. Jag började med Get Outta My Space som är blekt lilarosa. Till en början tänkte jag; Mäh! Boring och blekt. Men det växer. Nu tycker jag att det är fint. Superhärlig holoeffekt. Inte galen men fin och mjuk.

Applicering: Hm. Jag tänker inte påstå att jag gillar formulan. Jag upplevde holosjuka jag. Inte vid varje nagel men om man använder fler än tre drag per nagel tyckte jag minsann att formulan jävlades. Det blev ett ok resultat till slut ändå och torktiden var snabb. Två lager och här har jag inte använt överlack.

 

English:

Hologlam Collection, Spring 2013

I really wanted to see this one in the sun so I didn’t even do my training. I had to hurry like crazy to catch the sun before it was gone for this day. I finally managed to take some photos in the sun. I did hurry like this ’cause I wanted to try a Hologlam polish, see it in the sun and I wanted to participate in Skimmerskuggan’s holo friday.

Get Outta My Space is a pale lilac pink holo that I at first didn’t like. But after a while a started to like the color. Soft and cute but the best part are the rainbows.

Application:  I don’t really like the formula. I got typical bald spots but it looked fine after two coats anyway. The dry time  is good.

 

China Glaze - Get Outta My Space 06

China Glaze - Get Outta My Space 01

China Glaze - Get Outta My Space 02

China Glaze - Get Outta My Space 03

China Glaze - Get Outta My Space 04

China Glaze - Get Outta My Space 05

 

 

Today I give you two versions of ”Out of Space”. 🙂

 

 

 

10 reaktioner på ”China Glaze – Get Outta My Space

  1. Jag har verkligen blivit glatt överraskad av Hologlam-kollektionen. Den är så mycket finare än vad jag hade tänkt mig att den skulle vara 🙂 Just Get Outta My Space har jag inte testat än men utifrån dina bilder så ser den också jättefin ut 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

