Femme Fatale – Incendius

Hej på er alla nagelnördar! Idag ska jag äntligen visa Incendius som jag fick i det senaste utskicket från Norway Nails. Jag har inte gjort några större efterforskningar på vad Incendius betyder men efter en lätt google-sökning förstod jag att det har med World of Warcraft att göra. Eller? *noll koll*

Jag tror att Incendius är galet snyggt över svart men kunde inte låta bli att testa över ett nude-lack och därför fick det bli två lager över OPI Glints of Glinda. Incendius är ett glitterlack i klar bas som innehåller allt möjligt. Främst är det orange, koppar, gult, lite rött och några marinblå större hexagonaler. Det finns alltså hexagonaler, smått glitter, fyrkantiga tyckte jag att jag kunde ana och även stringglitter här och där. En härlig liten kompott. Är verkligen förtjust i färgerna. Jag tror dock att det hade varit snyggare med ett lager istället för två. Det blev nästan för tjockt och rörigt med två lager men jag gillar ändå. 🙂

Jag har nu även fått upp ögonen för Femme Fatale och har dessvärre upptäckt en hel del godingar från märket. 🙂

Applicering: Ganska tjock formula och man får jobba lite för att få det jämnt utspritt över nageln. Det torkar normalfort.

 

English:

Hi there! Finally I will show you a cool glitter that Norway Nails sent me for review. I had to google Incendius and found information about World of Warcraft so I guess it has something to do with that? I thought that Incendius would look amazing over black but decided to try it over a nude polish. I put two coats over OPI Glints of Glinda and that was a great combo. The only thing I regret is that I put two coats instead of one. One coat looked better in my opinion. I loved it this way too, though. 🙂

It has lots of different glitter in a clear base. Mostly orange and copper but also yellow, red and blue. Hexagonals, micro glitter, square glitter and even string glitter. I like it a lot.

Application: Thick formula and you have to work a bit to spread the glitter over the whole nail but no need to fish. It dries rather fast.

 

Femme Fatale - Incendius 03

Femme Fatale - Incendius 04

Femme Fatale - Incendius 05

Femme Fatale - Incendius 06

Femme Fatale - Incendius 07

Femme Fatale - Incendius 01

Femme Fatale - Incendius 02

 

18 reaktioner på ”Femme Fatale – Incendius

  1. Himla tjusigt!! Och efter en snabb googling håller jag med, (min sambo är en före detta WoW spelare, glad han slutat – mer tid för mig haha), det verkar passa väldigt bra till det temat iaf.

  2. Gillade inte det över nudefärgat men över svart tror jag att det blir galet snyggt! Min långa vill-ha-lista blir bara längre och längre

  3. Håller inte med Elise ovan! Jag tycker det blev riktigt snyggt över en nude-bas. Färgerna dansar och glittrar utan att basen tar över. Gillar skarpt!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

