Joss – Alternate Dimension

God morgon alla lacknördar och övrigt löst folk. 😉 Idag har jag semester. Jäj! Jag och en av mina bästaste vänner ska åka till Varberg och gotta oss på Asia Spa. Har aldrig varit på spa tidigare så jag ser fram emot det här big time. Vi har med oss vin och jag har köpt en påse finnötter. Ja, de där Spesialnötterna med macadamianätter, mandel osv. Påsen kostar hutllöst mycket men jag köper den till speciella tillfällen och det är precis vad detta är. 🙂

Vaknade upp till en mulen dag med snö?! Huvaligen. Nu har det dock avtagit men man blir ju lätt trött på det här nu. Även Dennis känns deprimerad över denna ständiga väntan på våren. Han är rastlös och ledsen och stör mig mest när jag försöker blogga i fred. Tur att det är fredag och Kerstins underbara holofredag. 🙂 Jag har ett för mig nytt märke att bjuda på idag.

I veckan fick jag ett utskick från Norway Nails med några godingar. Bland de fina flaskorna fanns Joss Alternate Dimension. Joss är alltså helt nytt för mig. Detta lacket är holo och jag ska vara ärlig och säga att jag först tyckte det såg mesigt ut i flaskan. Inte holoeffekten utan själva färgen. Jag tänkte att det här kommer jag inte att gilla. Eftersom det kom lägligt precis innan fredagen så passade jag på att testa.

Men vilken kameleont! Så fort jag började måla såg jag att det här var dösnyggt. Det såg inte alls tråkigt ut. Färgen kom fram mer och blev starkare på nageln. Det är himla svårt att förklara färgen på det här. Roströd eller bränd orange med en rosa ton. Otroligt vackert. Holoeffekten är linjär och ganska rejäl.

Applicering: Mycket bra formula. Ganska tjock så jag tror att detta skulle kunna vara en ”one-coater”. Här har jag två lager. Det enda som inte var perfekt var penseln som kändes lite ojämn. Två lager blev tjockt så torktiden var lite längre än jag väntat mig.

 

English:

Good morning lacquerheads and everone else. 🙂 Later today me and one of my best friends are going to a spa in Varberg here in Sweden. I’m so looking forward to that.

But first I want to participate in Kerstin’s Holo Friday. This week I got a new package from Norway Nails with gorgeous bottles of polish. One of them is Joss Alternate Dimension. I thought that it looked boring in the bottle despite the holo but when I started to paint my nails I totally changed my mind. Oh my! It’s gorgeous! The color just popped and the holo is great. How can I describe the color best? Burned orange but still very red with a touch of pink. You all need this in your lives.

Application: Thick and perfect formula. Maybe a one coater but I used two coats. Dries a bit slow for being a holo.

 

Joss - Alternate Dimension 02

Joss - Alternate Dimension 03

Joss - Alternate Dimension 05

Joss - Alternate Dimension 08

Joss - Alternate Dimension 09

Joss - Alternate Dimension 13

Joss - Alternate Dimension 14

Joss - Alternate Dimension 01

 

 

12 reaktioner på ”Joss – Alternate Dimension

  1. Vad avis jag blir, gillar verkligen Asia Spa. Du kommer nog trivas bra där:)
    Detta lacket/märket ser spännande ut, fin färg.

  2. Jag håller med dig, i flaskan ser den inte så vidare kul ut. På nageln blev det något helt annat. Fortfarande ett lack jag känner mig personligt tveksam till men det är kul med nåt som överraskar:)

  3. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

