OPI – Lights Of Emerald City

Kollektion: Soft Shades 2013, OZ The Great and Powerful
Utskickat i recensionssyfte

Här kommer ett sent söndagsinlägg. Helgen har varit superb. Först tillbringade jag och min vän fredagen på Asia Spa i Varberg där vi plaskade i bubbelbadet och slappade i 40-gradigt vatten. Det var riktigt mysigt där och maten på kvällen var underbar. Vi övernattade där till igår. Idag ställde jag klockan så att jag kunde se starten i Formel 1 där Kimi gjorde ett bra race. 🙂 Efter det tog jag mig en löprunda och har sedan inte gjort så mycket mer.

Men vem bryr sig om det? Det här är ju en nagellacksblogg så nagellack är ju det ni vill se. 🙂 Lights of Emerald City var det jag föll för mest när kollektionen dök upp. Jag har sparat det och tyvärr läst på många bloggar om besvikelse osv. Nåja. Jag testade ett lager över Don’t Burst My Bubble och blev glad. Jag gillar det hur mycket som helst. Det är ju urgulligt. Fyrkantiga vita bitar och mindre fyrkantiga bitar som skimrar duokromiskt från orange till gult, grönt och blått. Över det ljusa jellylacket gjorde det sig jättebra, tycker jag. Lite svårt att få samma mängd bitar på alla naglar och det kan störa mig lite.

Applicering: Ganska tjockt så jag fick jobba med att inte få för mycket lack på penseln samtidigt som jag ville få med mig lagom mycket bitar. Lite svårt att sprida ut bitarna så det krävs lite engagemang.

 

English:

Soft Shades 2013, OZ The Great and Powerful
Sent for review

I really fell for Lights of Emerald City when I saw the bottle. But then I red about disappointments at some blogs and wondered what I would think of it. I tried one coat over Don’t Burst My Bubble and I loved it. It’s fun and cute at the same time. White squares and smaller squares that reminds me how Nubar 2010-flakies looks like if you know what I mean. It looks great over that light jelly and I will use this again.

Application: Thick. You have to work with it a lot and try to not have too much on the brush. A bit difficult to spread the pieces on the nail also.

 

OPI - Lights Of Emerald City 01

OPI - Lights Of Emerald City 02

OPI - Lights Of Emerald City 03

OPI - Lights Of Emerald City 04

OPI - Lights Of Emerald City 05

OPI - Lights Of Emerald City 08

 

 

9 reaktioner på ”OPI – Lights Of Emerald City

  1. Åhhhhh så jätte,jätte,jättesnyggt!!! 😀
    Jag bara älskar det här,och jag bara måste skaffa en flaska!!!!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

