IsaDora – Scuba Blue

Kollektion: Aquatic, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag gav mig på nästa blåa IsaDora lagom till Lindas Blåa Måndag. Scuba Blue, man kan ju bara älska namnet. Någon som lyssnar på Morgonpasset i P3? Hört Kodjo köra ”Scuba Joe”? Det är det enda jag tänker på när jag säger namnet för mig själv.

Lacket i sig är ljusblått med en liten droppe lavendel i. Jag trodde först att det var ett krämlack men det innehåller subtilt vackert skimmer som gör detta extra fint. Jag gillar det här. Nyansen är somrig och härlig.

Applicering: Jag är ingen expert på den här typen av formula. Jag tycker det är för tjockt och penseln är för grov. Svårt att få det perfekt och det är lätt hänt att man får penselränder. Det jämnar dock ut sig bra och täcker väl med två lager, nästan ett. Torktiden är normal.

 

English:

Aquatic, Sommaren 2013
Sent for review

It’s time for Linda’s Blue Monday and I have Scuba Blue for you. 🙂 It’s light blue with a drip of lavender. It has also subtle shimmer that makes this extra beautiful. Very summery and happy. I like it.

Application: Too thick for my taste. I think it’s hard to paint with this kind of formula. The brush is also not my cup of tea. Too wide for my taste. It’s hard to avoid strokes in the polish but it evens out. Two coats and normal dry time.

 

IsaDora - Scuba Blue 01

IsaDora - Scuba Blue 02

IsaDora - Scuba Blue 03

IsaDora - Scuba Blue 05

IsaDora - Scuba Blue 06

IsaDora - Scuba Blue 07

 

 

15 reaktioner på ”IsaDora – Scuba Blue

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

