China Glaze – Def Defying

Kollektion: Cirque du Soleil Worlds Away 3D Collection, Vintern 2013

Dags för Karins Gröna Onsdag och jag bär Def Defying, ett gultonat grönt krämlack. Snyggt men svårfotat då min kamera vill göra mina gröna lack alldeles för gröna i min belysning. Jag har försökt att få till nyansen men den är lite för grön på bilderna. Lite mer dämpat och det hade sett ut som det ska. Snyggt men inget speciellt egentligen. Känns som att man har sett det ett antal gånger tidigare men jag kan ha fel. Kommer ju inte på någon dupe på rak arm. 🙂

Applicering: Helt ok formula så länge man har lagom med lack på penseln. Det kan uppstå nakna fläckar om man är oförsiktig. Två lager täcker och torktiden är normal.

 

English:

Cirque du Soleil Worlds Away 3D Collection, Winter 2013

It’s time for Karin’s Green Wednesday and I wear Def Defying, a yellow toned green creme that looks too green in the pictures. It’s calmer irl. It’s a nice polish but nothing thrilling and it feels like we’ve seen this shade many times before.

Application: Ok formula but don’t use too much polish on the brush. Two coats and normal dry time.

 

China Glaze - Def Defying 01

China Glaze - Def Defying 03

China Glaze - Def Defying 04

China Glaze - Def Defying 05

China Glaze - Def Defying 07

China Glaze - Def Defying 08

 

 

11 reaktioner på ”China Glaze – Def Defying

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagarlista Grön Onsdag v 16

  2. Ping: Lynnderella – Beleaf Is Magic | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

