Lynnderella – Beleaf Is Magic

Kollektion: Everything’s Coming Up Neon, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jippi! Jag har fått möjligheten att testa mitt allra första Lynnderella tack vare Wenche på Norway Nails. Jag ska väl inte säga att jag inte har fallit för indie-lacken, det är nog mer det att det har spottats ut nya, egenkomponerade lack och jag har tappat greppet. Har ingen koll, är förvirrad, stänger av. 🙂 Även om jag vill skaffa ett gäng av dessa lacken så har det inte blivit av eftersom det finns för många. Jag vet inte ens var jag ska börja. :S

Beleaf Is Magic är vårigt magisk. Jag målade på två lager över China Glaze Def Defying och efter det har jag bara känt mig glad. Jag har tittat på mina grönskande naglar och önskat att träden utanför skulle se ut så här redan nu. Det finns så mycket skoj i flaskan att jag inte ens kan få med allt. Men lite kort kan jag beskriva kompotten såhär; Grönt, smått glitter, hexagonaler i olika storlekar i olika gröna och gula nyanser. Väldigt glada färger. Lite rött här och där, både strängglitter och hexagonaler. Till och med blåa små glitterpartiklar simmar runt i blandningen.

Jag har ju lagt detta över ett grönt lack. Skulle ni vilja se det över något annat baslack också? Svart? Vitt? Låt mig veta så testar jag.

Applicering: Det är lätt att fiska upp glittret men det kan bli olika blandning på naglarna. Vissa får ett rött glitter, vissa får massa gröna hexagonaler men det stör mig inte. Det blir säkert ännu snyggare om man fläskar på med överlack men på bilderna har jag endast ett.

 

English:

Everything’s Coming Up Neon, Spring 2013
Sent for review

Here’s my first Lynnderella. Yay! Norway Nails sent me Beleaf Is Magic to try and review and I’m so happy for that. There’s so many indies out there and I’m getting confused. Which ones should I buy? There’s too many to choose from.

Beleaf Is Magic is really magic in a springy way. I put two coats over China Glaze Def Defying and just wow. Spring on my nails. I want the trees to be like Beleaf Is Magic now. It’s such a happy little mixture of glitter.

How to describe it? Hexagonals in different sizes and different green and yellow shades. Some red and a little blue. String glitter, small glitter, everything’s there. 🙂

Application: Easy to paint with but the mixture of glitter can be different on the nails. Some get more red, some get more of the green and yellow ones.

 

Lynnderella - Beleaf Is Magic 01

Lynnderella - Beleaf Is Magic 02

Lynnderella - Beleaf Is Magic 03

 

Lynnderella - Beleaf Is Magic 04

Lynnderella - Beleaf Is Magic 05

Lynnderella - Beleaf Is Magic 06

 

12 reaktioner på ”Lynnderella – Beleaf Is Magic

  1. Wooow vilken läcker grön skönhet!!! Tycker lacket är jättesnyggt,och det blev mer intressant med det röda glittret i,som verkar dyka upp som en överaskning 😀

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

