OPI – Magazine Cover Mouse

Kollektion: Couture de Minnie, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

I veckan som gick fick jag två smakprov ur kommande kollektionen från OPI, Couture de Minnie. OPI spottar verkligen ur sig nya kollektioner just nu. Couture de Minnie innhåller sex lack i röda och rosa nyanser. Jag fick möjligheten att prova Liquid Sand-lacket och ett krämlack med diskret skimmer. Jag blev glad över att jag fick hem sandlacket då jag är typen som har fallit för den finishen.

Jag målade på ett lager och lät det torka. Det torkar som vi vet till en matt, gnistrig och sandig yta och färgen blir ljusare än i flaskan. I flaskan ser det djuprött ut och det innehåller glitter i guld och rosa. På nageln blir det rosarött och det gnistrar jättefint. Jag hade visserligen önskat ett riktigt rött lack. På bilderna har jag två lager. Det räcker dock med ett lager och blir dessutom snyggast med bara ett lager. Jag bar det igår och idag när jag skulle fota ville jag fräscha upp med ett andra lager men det blev inte lika bra.

När lönen kommer ska jag se om jag inte kan ta mig råd att beställa antingen Bond-tjejerna eller Zoya PixieDust. Vi får se.

Applicering: Helt perfekt och underbar formula. Täcker med ett lager och torkar fort. Älska!

 

English:

Couture de Minnie, Summer 2013
Sent for review

This week I got two polishes from the new Minnie-collection for review. Magazine Cover Mouse is a Liquid Sand and I really like that finish. This one has a red base with glitter in gold and pink. On the nails it dries matte, glittery and ends with a sandy finish. The color becomes more pink when it’s dry. It looks really good but I had hard time capture the dry, cool finish.

Application: The best formula! It’s a one coater and dries super fast.

 

OPI - Magazine Cover Mouse 04

OPI - Magazine Cover Mouse 05

OPI - Magazine Cover Mouse 06

OPI - Magazine Cover Mouse 07

OPI - Magazine Cover Mouse 01

OPI - Magazine Cover Mouse 02

OPI - Magazine Cover Mouse 03

 

 

 

 

 

6 reaktioner på ”OPI – Magazine Cover Mouse

  1. Ping: OPI – A Definite Moust-Have | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

