IsaDora – Poseidon

Kollektion: Aquatic, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Då var det dags för vackra och underbara Karins Gröna Onsdag igen. Jag har verkligen inte kunnat låta bli Poseidon som ser så härligt grön ut i sin flaska och jag är glad över att inte ha väntat. Färgen är härlig men ser lite dämpad ut i flaskan. På nageln kände jag: Pow! Helt plötsligt var det ett lysande grönt krämlack men samtidigt mjukt. En gladfärg som passar perfekt till sommaren. Jag har fått tre positiva kommentarer när jag har burit det här och det är ju verkligen ett bra betyg.

Applicering: Krämig och lätt att hantera. Kanske hade jag önskat att det var lite mindre tjockt. Man kan säkert klara sig med ett lager men jag körde två. Det torkar fort och lätt.

 

English:

Aquatic Collection, Summer 2013

It’s time again for beautiful och wonderful Karin’s Green Wednesday. I will show you a happy little fellow today. Poseidon looks kinda muted in the bottle but pops on the nail. This is not a shy one and I love it. The color is so fun. This is a perfect creme for summer.

Application: Good formula but a little too thick for my taste. Covers in two coats and this could even be a one coater. The dry time is fast.

 

IsaDora - Poseidon 01

IsaDora - Poseidon 02

IsaDora - Poseidon 03

IsaDora - Poseidon 04

IsaDora - Poseidon 06

IsaDora - Poseidon 07

19 reaktioner på ”IsaDora – Poseidon

  1. Jag måste ha det här lacket, inte enbart för att det är galet snyggt,utan även för att det heter Poseidon. Är totalt såld på grekisk mytologi. Dock undrar jag vem som döper lacken..Poseidon är en havsgud,och då borde lacket vara blått. Men jag ska ha det i vilket fall 😉

  2. Sjukt fina naglar! Hur gör du för att få nagellacket så perfekt och rakt nere vid nagelbanden? Hur gör du för att få så raka o fina naglar? Hur lång tid tig det för lacket att torka helt o hållet? For mig tar typ Isadoras 45 mintuer… Kram Felicia!

    • Nämen tack, snälla. 🙂 Jag kan bara säga att det är övning som gäller. I början gick det inte riktigt lika bra. Var bara försiktig när du målar och försöka att lämna en mm fritt vid nagelbanden så att det inte pölar sig där. Om det blir ojämt ändå kan du ta en liten snedställd makeup-pensel och doppa i remover och sen ”måla” bort det som kommit utanför. 🙂

      Jag har använt ett snabbtorkande överlack här som gör att lacket torkar mycket snabbare. Tips: China Glaze Fast Forward Top Coat, Seche Vite. Utan snabbtorkande överlack hade jag inte haft den här bloggen och inte heller haft tålamod med att lacka. 🙂

      • Hehe okej, men hur får du naglarna så raka? Är det tippar eller riktig nagel? Är det bara att fila för att få dem så? Hur lång tid efter att du målat det gröna lacket målade du på överlacket? 🙂 och hur lång tid efter att du målade överlacket kunde du typ vara som vanligt, alltså typ diska, knyta skorna osv, utan att det dras av någon färg från nageln? Många frågor hehe :d

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

