Depend – 372

Kollektion: Summer Beach Collection, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Efter att ha testat fulingen i kollektionen kör jag på med ytterligare ett lack ur Depends sommarkollektion. Jag har inte hunnit testa alla lack i vårkollektionen och Mirage än men kunde så klart inte låta dessa vänta. Jag passade på att testa 372 som är ett grått krämlack med skimmer i blålila för att kunna vara med på Lindas Blåa Måndag. Det är grått i basen men skimret gör att lacket ser mer blågrått ut på håll. Jag var rädd för att skimret inte skulle synas så mycket men det syns riktigt bra. Det här är snyggt som attan.

Applicering: Ganska tjockt och det blir gärna ojämnt när man lackar. Två lager räcker och det jämnar ut sig ganska bra till slut. Torktiden är normal.

 

English:

Summer Beach Collection, Summer 2013
Sent for review

When I was done with the ugly one in this collection I just had to try some of the nice bottles. 372 is grey creme with shimmer in blue. I was afraid that the shimmer wouldn’t show that good but it does. It sparkles blue in the grey base and it looks really cool. It almost looks like a blue polish thanks to the blue shimmer. I really like this.

Oh, I almost forgot. I participate on Linda’s Blue Monday today. 🙂

Application: Thick and hard to get this even. I used two coats and after a while it looked ok. The dry time is normal.

 

Depend - 372 03

Depend - 372 05

Depend - 372 07

Depend - 372 08

Depend - 372 01

Depend - 372 02

Depend - 372 10

 

22 reaktioner på ”Depend – 372

  1. I’ve been wearing quite a bit of grey polish recently, and this one appeals too, with the blue shimmer. How do Depend polishes wear? They sren’t generally available here in the UK, but I have seen them sometimes when travelling…

    • The blue shimmer is really cool in this one. My experience is that I often get tip wear the day after. But many polishes are like that. Otherwise I think they’re good. 🙂

  2. Riktigt,riktigt snyggt!!!
    Men det känns som om jag sett det någon annnanstans,…hmmm får fundera på det!!!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

