Nailstation – Fantaisie Nocturne

Nu var det dags att plocka fram ytterligare ett av lacken jag fått från Wenche på Norway Nails. Fantaisie Nocturne är ganska omöjligt att beskriva på ett rättvist sätt. Det är ett lurigt lack. I flaskan är det mestadels blått, tealblått och det skimrar otroligt vackert. Man kan ana en lila duokromisk effekt men den är ganska diskret. På nageln är det helt plötsligt svårt att avgöra om det är blått eller grönt. Det är otroligt vackert och jag blir galen på att jag inte lyckades fota det här bra.

Har ni såna dagar då det inte går att fota ett lack hur ni än gör? Ibland är jag jättenöjd med bilderna och då känns det extra bra att blogga. Men så emellanåt går det bara inte. Det blir suddigt, inte rätt färg eller bara fult. Så blev det med detta lacket. Det här förtjänar bättre bilder, känner jag. Det ser lite platt ut här men det är lite av en kameleont. Det är ett djup i lacket som inte går att fånga med kameran. Snyft.

Applicering: Lite rinnig formula men det är det första lagret som är besvärligast. De andra två lagren är lättare att applicera. Torktiden är normal.

 

English:

I just had to try Fantaisie Nocturne now. Wenche at Norway Nails sent me this for review and that was really kind of her to send me a beauty like this. The problem is that it’s completely impossible to describe the polish and capture the beauty with the camera. It’s a teal blue shimmer with a hint of purple in the bottle. On the nails I can’t decide if it’s blue or green. Very interesting to look at and the shimmer is lovely.

I just have to say that I’m so disappointed with my pictures. It’s a beauty but my pictures are just boring and flat. Sorry ‘bout that.

Application: Runny at the first coat but it was easier to apply the other two coats. The dry time is normal.

 

Nailstation - Fantaisie Nocturne 01

Nailstation - Fantaisie Nocturne 02

Nailstation - Fantaisie Nocturne 04

Nailstation - Fantaisie Nocturne 05

Nailstation - Fantaisie Nocturne 06

Nailstation - Fantaisie Nocturne 08

 

3 reaktioner på ”Nailstation – Fantaisie Nocturne

  1. Jag hade också jätte problem att fota detta lack. Blev hela tiden mer blått fast att jag egentligen tycker att det är mer grönt. Men ja, det är ett väldigt vackert lack!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

