L.A. Girl Metal – Antique Gold

Kollektion: Metal

Jag hoppas att Karin godkänner dagens lack som grönt så att jag kan vara med på grön onsdag. 🙂 Det börjar bli skralt med gröna lack i otestat-samlingen. Helt otroligt då jag tidigare känt att jag har haft överflöd av grönt.

L.A. Girl är ett märke som är väldigt underskattat, enligt mig. Det glöms ofta bort när man pratar om favoritmärken och det är ju hemskt synd. L.A. Girl köper jag på Cherry Culture och det finns flera olika kollektioner som är värda att kolla in. Karin fick mig att återigen få upp ögonen för märket då hon visade Color Addict-lacken på sin blogg. Lack med härliga färger och skimmer i guld. Jag som är så svag för guldskimmer får nog ta och beställa hem några av dessa. 2 dollar styck! Woot woot!

Nog om det. Dagens lack ingår i Metal-collektionen, även det en lyckad samling av lack. Antique Gold har en nyans som inte är helt unik kanske men det är så äckelsnyggt att det inte gör något. Väldigt olivtonat att det känns mer grönt än guldigt. När jag tittar nära ser det alldeles spräckligt ut. Som att mörkt, kanske brunt och guldgrönt slåss om mest plats på nageln.

Applicering: En fröjd att måla med men jag fick lacka tre lager. Torkar snabbt och lämnar en perfekt yta.

 

English:

Metal Collection

I hope that Karin let me participate on Green Wednesday with this golden beauty. I don’t have too many greens left in my untried stash and that is the first time I feel that way.

I think L.A. Girl is a brand that many often forget about. It’s a great brand with many interesting collections. I buy my L.A. Girl at Cherry Culture and I recommend you to check Metal, Color Addict and Glitter Addict out. Affordable bottles and great quality.

Anyways, Antique Gold from the Metal Collection is freakin’ awesome. Not the most unique shade, I know, but still very cool. It leans a lot towards olive, that’s why I show you this on a Green Wednesday. It looks kinda speckled, with both dark brown and olive green. Ok, I need more of those L.A. Girl bottles.

Application: So good! Three coats and fast dry time. Just perfect!

 

L.A. Girl Metal - Antique Gold 01

L.A. Girl Metal - Antique Gold 02

L.A. Girl Metal - Antique Gold 03

L.A. Girl Metal - Antique Gold 04

L.A. Girl Metal - Antique Gold 05

L.A. Girl Metal - Antique Gold 06

 

Just because I love the song and because it’s gold in this video. 🙂

 

 

14 reaktioner på ”L.A. Girl Metal – Antique Gold

  1. Ping: Vacker & Underbar » Grön Onsdag: Zoya – Vespa (PixieDust)

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

  3. Ping: Vacker & Underbar » Grön Onsdag: Zoya – Vespa (PixieDust)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

