Sally Hansen Lustre Shine – Lava

Kollektion: Lustre Shine Collection

När Neglelakkmani visade Lava på sin blogg besökte jag eBay ganska omedelbart. Sally Hansen släppte ett gäng duokromiska lack i Lustre Shine-kollektionen och jag är säker på att det är Lava som är stjärnan. Jag klickade hem några till ur kollektionen men några är klara dupes till andra.

Jag trodde inte att det fanns någon dupe till Lava men ironiskt nog så fick jag hem Lava samma dag som Glitter Gal från Nailmail. När jag jämförde Lava och Glitter Gal Fiery Furnace Brilliant så såg de identiska ut. Jag har inte målat upp lacken utan bara jämfört flaskorna. Det gör mig dock inget alls att jag har dupes. Jag ska förklara varför.

Det här är awesome! Helt galet och ofattbart vackert. Det är för det första duokromt och går från en vacker rosa till guld. Lacket har grövre skimmerpartiklar så det är inte jämnt i finishen som de andra lacken i kollektionen. Detta är mer som lacken i Orly Mineral FX och Cosmic FX. Åh hjälp så fint det är. Ni måste försöka få tag i detta eller Glitter Gal’s version. Jag funderar även på hur likt detta är OPI The Show Must Go On. Jag tror dock att OPI är mer rosarött. Får se om jag hittar flaskan så att jag kan kika på det. 🙂

En sak till. Det är torsdag idag och det innebär att det är Princessemmas Pink Thursday. Det är klart att jag passar på att vara med där när jag har rosa på bloggen och allt.

Applicering: Ganska skirt men det räcker ändå med tre lager. Lätt att måla med och torktiden var normal.

 

English:

Lustre Shine Collection

When Neglelakkmani showed Lava on her blog I immediately visited eBay and bought this and some of the other polishes in the collection. I couldn’t think of any dupe to Lava but the day Lava arrived I also got a package from Nailmail with some Glitter Gals. Imagine my surprise when Glitter Gal Fiery Furnace Brilliant looked exactly the same in the bottle. I have to compare them both one day.

Anyways, I don’t mind at all having two bottles of this beautiful polish. It’s a gorgeous duochromic shimmer in pink and gold and has chunky shimmer that reminds me of the shimmer in Orly Cosmic FX and Mineral FX. Just…gorgeous.

Oh, and it’s Thursday today so I would also take the opportunity to join Princessemma’s Pink Thursday.

Application: Sheer but still covers in three coats. Good formula and normal dry time.

 

Sally Hansen Lustre Shine - Lava 03

Sally Hansen Lustre Shine - Lava 05

Sally Hansen Lustre Shine - Lava 06

Sally Hansen Lustre Shine - Lava 01

Sally Hansen Lustre Shine - Lava 07

Sally Hansen Lustre Shine - Lava 08

 

15 reaktioner på ”Sally Hansen Lustre Shine – Lava

  1. Vad lustigt, shoppade just några av Lustre lacken på Walmart, tyvärr så var naturligtvis det här slut….

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

