China Glaze – Sci-Fly By

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Idag är det en klämdag men jag jobbar minsann. Jag tror i och för sig att det kommer att bli ganska lugnt på jobbet idag så det får gå. Det är ju trots allt fredag och dessutom Kerstin’s holofredag som alltid är lika rolig. Bloglovin’-flödet på fredagar är en ren fröjd. 🙂

Jag har testat ett andra lack i hologlam-kollektionen. Den här gången testade jag en nagelfil som jag fick med till Layla-lacken som kom från Nailmail. Den skulle tydligen användas innan Layla’s hololack och är väl egentligen en vanlig buffer eller vad det kallas. Jag körde med den lite grann och hoppade över underlack, ve och fasa. Kanske att det gick lite lättare men jag är inte helt kompis med formulan än.

Lacket i sig är ju underbart. Det är något speciellt med Hologlam-lacken. Jag tycker de är så tjusiga och härliga. I alla fall de jag har provat hittills. Sci-Fly By är en underbar ljus och isig blå och väldigt klädsam. Regnbågen är lite blyg men otroligt snygg som ger vacker lyster åt lacket. Jag fick till och med möjligheten att fota detta i kvällsolen. Jippi.

Applicering: Hemligheten verkar vara tunna lager. Jag har använt tre lager och lacket torkar väldigt fort. Jag har fortfarande problem med att få det jämnt men nöjde mig den här gången.

 

English:

Hologlam Collection, Spring 2013

Kerstin’s Holo Friday is here again and I couldn’t resist trying a Hologlam-polish this time. Sci-Fly By is a light,  ice blue gorgeous polish with calm rainbow. Very beautiful rainbow, though. They look so great and different from other holos.

Application: I’m not completely satisfied with the formula but this time it went smoother. Thin coats is my recommendation. I used three coats and the dry time is really fast. I got some strokes in it but I left it that way.

 

China Glaze - Sci-Fly By 03

China Glaze - Sci-Fly By 04

China Glaze - Sci-Fly By 05

China Glaze - Sci-Fly By 02

China Glaze - Sci-Fly By 06

China Glaze - Sci-Fly By 07

China Glaze - Sci-Fly By 08

 

 

9 reaktioner på ”China Glaze – Sci-Fly By

  1. Jag valde bort detta när jag beställde senast, blev fem andra från kollektionen istället. Men den ser väldigt vacker ut på dina bilder!

  2. Det är en väldigt fin blå. Jag gillade alla de blå men det var väldigt många av dem. Fina nyanser dock.

  3. Så vackert! Just det här beställde jag aldrig då jag tyckte det blev lite många blå lack, men jag blir allt sugen när jag ser det!

  4. At last – a really nice holo polish on your site that I *don’t* have to be envious of, as I have this one! 🙂 Nice pictures! Here’s a song for you to look up on Spotify: LAB: SciFi Novel Number One.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

