Deborah Lippmann – Ray of Light

Kollektion: 3D Holographic, Sommaren 2012

Till att börja med, bli inte förvirrade av namnet på kollektionen. Ray of Light är inte holografisk. Det är ett flakelack.

Innan jul frågade min mamma mig om Deborah Lippmann var något att ha. Hon hade hittat lacken på en hemsida, kommer inte ihåg vilken. Jag ba, eh jaaaa! Det är verkligen något att ha. Ray of Light och Sweet Dreams låg senare i en julklapp under granen på julafton. Världen bästa mamma liksom. 🙂

Att jag har väntat så länge med att lacka med ett underbart lack är väl inte ovanligt egentligen, men dumt. Jag var rädd för att jag skulle bli besviken och att jag hade lite för höga förväntningar. Jag hade verkligen höga förväntningar och de infriades med råge.

Lacket har en mörk, väldigt blåtonad lila jelly med duokromiska flakes. Flakesen går i guld, orange och grönt. Väl på nageln är det äckligt vackert. Flakesen syns tydligt och man ser på något sätt att det här inte är ett budgetlack. Dagen efter ser det fortfarande perfekt ut och inte något tipwear alls som jag ofta upplever med billigare lack. Typiskt att Deborah Lippmann släpper så fina lack när de är så dyra.

Applicering: Första lagret var lite strimmigt och svårt att få till men de två andra lagren flöt på fint och jämnt. Torktiden är normal och det räckte med ett lager överlack för att få det snyggt.

 

English:

3D Holographic Collection, Summer 2012

I guess you’ve figured this out but I still have to clear this out. This is NOT holographic. Dunno why they’re calling this collection holographic when the polishes have flakies.

I got this polish and Sweet Dreams in a christmas gift from my parents. My mom is just fantastic. I mean, Deborah Lippmann is not a polish you can buy a lot of. They’re expensive but worth it. 🙂

Ray Of Light has a dark, very blue toned purple jelly with duochromic flakes that shifts from orange, to gold to green. This looks so perfect. The day after it still looks perfect and I often get tip wear fast with cheaper brands. Just love it.

Application: The first coat is a bit tricky. But the other two went on smoothly. One coat of top coat and the finish looks absolutely even. The dry time is normal.

 

Deborah Lippmann - Ray Of Light 02

Deborah Lippmann - Ray Of Light 04

Deborah Lippmann - Ray Of Light 05

Deborah Lippmann - Ray Of Light 06

Deborah Lippmann - Ray Of Light 07

Deborah Lippmann - Ray Of Light 08

 

16 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Ray of Light

  1. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

