IsaDora – Atlantis

Kollektion: Aquatic, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Dags för Karin’s Gröna Onsdag igen. Härligt va? Jag bjuder på ett poppigt krämlack från IsaDora idag. Svårt att beskriva färgen. Grönturkost och alldeles färgglatt. Påminner lite om China Glaze Four Leaf Clover i färgen men Atlantis känns mer…jelly. Det är inte jelly men jag får ändå den känslan. Det har en härlig glans och ser smaskigt ut. Four Leaf Clover är dessutom lite mer grönt och lite mörkare. Min manliga kollega tyckte tydligen inte om det men han har noll koll så det spelar ingen roll. 🙂

Jag visste att detta skulle bli svårt att fota. Bilden längst ner är väldigt blå men jag tyckte så mycket om den bilden så den fick åka med.

Applicering: Lite tunnare formula jämfört med de andra IsaDora-lacken i kollektionen och det tycker jag är positivt. Två lager ger täckning och det torkar snabbt.

 

English:

Aquatic Collection, Summer 2013
Sent for review

Yay! It’s Karin’s Green Wednesday again and I have a happy creme for you. Atlantis is somehow green turquoise and looks so colorful. It reminds me of China Glaze Four Leaf Clover but Atlantis feels more…jelly. It’s not a jelly but it looks so shiny and yum-yum. Four Leaf Clover is also more green and darker.

Application: Thinner formula compared to the other polishes in the collection and that’s a good thing. Two coats covers well and it dries fast.

 

IsaDora - Atlantis 01

IsaDora - Atlantis 02

IsaDora - Atlantis 03

IsaDora - Atlantis 04

 

9 reaktioner på ”IsaDora – Atlantis

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagarlista Grön Onsdag v 20

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

