Jade – Magia

Jag firar Kerstin’s holofredag tillsammans med Magia. Äntligen, säger jag. Jag har aldrig burit ett svart holo och jag har längtat så till att testa. Jag måste dock erkänna att det känns lite halvroligt just nu, när jag skriver detta inlägget.

Min lille plutt Dennis var alldeles däven igår. Helt ointresserad av mat och han ratade till och med sitt favoritgodis. Jag förstod att något inte stod rätt till. Jag har inte avmaskat honom på länge så jag tänkte att det kunde bero på mask i magen. Han fick en tablett och gick och lade sig i källaren. Han låg där hela natten och i morse tittade jag till honom det första jag gjorde. Han var aningens piggare men inte riktigt sig själv. Han käkade i alla fall några bitar av favoritgodiset. Han lapade i sig minimalt med vatten och ville sedan gå ut. Jag vet inte om det var dumt att släppa ut honom men han verkade må lite bättre. Nu är han fortfarande ute, när jag skriver det här och jag är orolig över att han ligger och mår dåligt någonstans. Hoppas att han dyker upp snart och är sig själv igen. Usch, så jobbigt när de små liven inte är pigga.

Därför blev det inget blogginlägg igår. Jag bär i alla fall ett magiskt lack. Jag hade tyvärr bara kvällssol så bilderna är inte ultimata och jag är inte helt nöjd med inomhusbilderna heller. Men de flesta vet ju hur vackert detta är så det gör nog inget. Svart med massa holo. Kan liksom inte gå fel.

Applicering: Två lager av mycket bra formula. Torktiden är normal.

 

English:

Today I finally wear Magia. It’s so gorgeous and a perfect polish to celebrate Kerstin’s Holo Friday.

I wrote a long story above about how my cat seemed to be ill. I wasn’t in the mood to blog yesterday because of that. I hope he’ll get better soon.

The polish I wear is magical. I understand why everyone love this. Black and holo. *faints*

Application: Very good formula and covers in two coats. The dry time is normal.

 

Jade - Magia 02

Jade - Magia 03

Jade - Magia 04

Jade - Magia 06

Jade - Magia 09

Jade - Magia 11

Jade - Magia 12

 

 

25 reaktioner på ”Jade – Magia

  1. Väldigt vackert! Fina regnbågar!
    Åh hoppas Dennis blir bättre och piggare, jag förstår verkligen din oro för er katt.
    Jag är likadan, och jag går ut och ropar på våra katter om jag inte sett på bra länge.

    • Jag är så himla nojig med Dennis. Nu har jag dock börjat vänja mig vid hans långa turer men däremot har jag nog inte sett honom så apatisk som han var i torsdags. Skönt att han är normal igen.

  2. han kommer nog in snart igen och mår bättre ska du se. Ibland behöver de precis som vi får vara ifred en stund.
    Kvällssol eller inte, det är vackert hur som.

    • Han piggnade till efter masktabletten som tur är. Men man vet ju aldrig vad det kan vara för fel på de små liven. Han har drogat ner sig bland kattmyntan utanför så min uppfattning är att han mår toppen. 😀

  3. Hoppas Dennis mår bättre snart. Det kan ju vara salmonella, de får ofta det när de är ute och tar fåglar. Då borde han i och för sig haft diarré också.

  4. Jättefint lack, ett sånt vill bo hemma hos mig 😀
    Åh jobbigt när ens små bebisar inte mår bra. Men det är klart att dem oxå kan bli lite småhängiga ibland. Hoppas han kommer hem snart och har legat i solen och piggnat till =)

    • Jag kan varmt rekommendera Magia. Galet fint. Man blir så töntig när djuren inte mår bra. Jag är nog lite lätt överbeskyddande när det kommer till Dennis. 🙂

  5. Jag är också väldigt förtjust i det här. Det är nog det svartaste svarta holo jag har testat.

    Hoppas Dennis snart kommer hem och är frisk och kry så du slipper oroa dig!

  6. Amazing polish – I can’t see myself getting any Jade polishes though – they are too expensive when you factor in postage top the UK 😦

  7. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

