Depend – 2060 Twinkling Silver

Kollektion: Mirage Collection, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Idag är blogglusten inte stor och det beror på vädret. Detta fantastiska väder. Har varit ute i shorts och linne och försökt utrota några maskrosor och dog en aning av överhettning. Passar på att slänga in ett kort inlägg så att jag kan svalka av mig lite inomhus. 🙂

Dennis visade sig igår morse och verkade vara återställd. Pju. Nu är han ute på sina äventyr i vanlig ordning. Alltså, jag har inte sett till honom sedan igår morse men jag har vant mig. Han är en liten nyfiken upptäckare som gärna är ute länge på sina turer. Tack så mycket för era varma och fina kommentarer igår. Ni är så fina. 🙂

Lacket jag visar idag är inget att ramla av stolen för. Ett ordinärt foillack som ingår i Mirage-kollektionen. Inte fulast i kollektionen men ingen favorit. Lite halvtråkigt. Ljust stålgrått kanske man kan säga att det är och så har det glitterpartiklar i blått som gör att lacket dessutom går åt det blå hållet. Inte fult men lite småtråkigt alltså. Jag vet att Sminkan nämnde att hon tyckte att dessa var lite för grovkorniga och jag är beredd att hålla med henne om det.

Min kamera kan inte på något sätt fokusera på de här lacken. Den får spel och allt blir suddigt.

Applicering: Lätt att måla med och det täcker med två lager. Det torkar relativt fort. Jag har upplevt att dessa lack krymper på mig så att jag får tipwear nästan omedelbart. Det syns nog på bilderna. Synd.

 

English: 

Mirage Collection, Spring 2013
Sent for review

A quick post today because the weather is finally like summer here in Sweden. First, cold as hell…then some days later…summer. It’s always like that. The heat comes like a shock every year.

Well, Depend Twinkling Silver isn’t the most thrilling polish I’ve seen. Kinda…boring. It’s not ugly, no, no. Just not very special. It’s a steel grey/silvery foil with some glitter in blue. Not a favorite in this collection.

Application: Good formula and coverage in two coats. Good dry time as well. But I always get tip wear when I wear the Mirage polishes. Don’t know why.

 

Depend - 2060 Twinkling Silver 01

Depend - 2060 Twinkling Silver 02

Depend - 2060 Twinkling Silver 03

Depend - 2060 Twinkling Silver 04

Depend - 2060 Twinkling Silver 05

 

7 reaktioner på ”Depend – 2060 Twinkling Silver

  1. Ping: Depend Mirage Collection Spring 2013 Summary | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

