China Glaze – Creative Fantasy

Kollektion: Cirque du Soleil Worlds Away 3D Collection, Vintern 2013

Idag är vädret sämre och det innebär att det är roligare att blogga. Lacket jag ska visa idag är vassare än gårdagens halvtrista skapelse. Creative Fantasy är ett blåtonat lila jellylack som är riktigt läckert. Dety är högglansigt och det ger en vampig känsla. Det enda som känns lite tråkigt är att det dagen efter inte känns lika snyggt. Jag tycker ofta att mörka kräm- och jellylack lätt blir lite dassiga när de inte är nymålade. Kan förmodligen hjälpa med ett nytt lager överlack. 

Gissa vad? Detta är inte riktigt så blåtonat som det ser ut på bilderna. 

Applicering: Randigt men efter tre lager ser det jämnt och fint ut. Torktiden är snabb.

 

English:

Cirque du Soleil Worlds Away 3D Collection, Winter 2013

Today it’s grey outside so I feel more tempted to blog. Creative Fantasy is a much nicer polish than the one I showed you yesterday. It’s a blue toned purple jelly and incredibly shiny. I really like this. It looks vampy and perfect on the nails. 

As usual with purple shades, this is not that blue toned that my pictures show. 

Application: At first a bit streaky but after three coats it looks really good. The dry time is good as well.

 

China Glaze - Creative Fantasy 02

China Glaze - Creative Fantasy 03

China Glaze - Creative Fantasy 04

China Glaze - Creative Fantasy 05

China Glaze - Creative Fantasy 06

 

14 reaktioner på ”China Glaze – Creative Fantasy

  1. Det straffar sig verkligen att vara ifrån lackvärlden över en vinter, det här hade jag totalt missat. Jag måste äga denna skönhet!

  2. Det där har jag spanat och spanat på … bloggarna har ju sågat det här och var och därför har jag aldrig slagit till. Exakt hur snyggt är det? Typ på en skala från 1-5 … ? 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

