Orly FX – Aqua Pixel

Kollektion: MegaPixel FX, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Igår hämtade jag ut ett pressutskick med två Orly från vårkollektionen och sex lack ur MegaPixel FX. Jag har inte hunnit fota lacken än men däremot har jag hunnit lacka med ett av dom. Jag ska försöka visa er alla lacken imorgon.

Nu har även Orly hakat på texturlack-tåget och har släppt sex lack med sandig och gnistrig finish. Jag gav mig direkt på Aqua Pixel så att jag kan vara med i vår kära, vackra och underbara Karin’s gröna onsdag. 🙂

Aqua Pixel är nästan inte godkänd för att vara med på en grön onsdag då det i vissa ljus upplevs som mer blått. Det är dock grönt, det är det. Det tycker i alla fall jag. Det är ljust, sjöskumsgrönt och har smått glitter som torkar matt med hexagonaler som gnistrar i lacket. Absolut vackert men jag är ju torsk på sand-lacken. Det här kan vara en dupe till Depend 2063 Jade Vine men det har jag inte testat ännu.

Applicering: Nästan en one-coater men jag körde på två lager. Perfekt formula men torkar lite trögare än t.ex. OPI Liquid Sand.

 

English:

MegaPixel FX, Spring 2013
Sent for review

Yesterday I got some Orly polishes sent to me for review. Two bottles from the spring collection and the whole MegaPixel FX Collection. I will show you all bottles tomorrow but first I would like to show you Aqua Pixel and at the same time participate in Karin’s Green Wednesday.

MegaPixel FX is a collection with texture polishes. They all have that sand finish with sparkle in it. Aqua Pixel is hard to describe. It’s almost blue but still it’s green. Like seafoam or something. Very beautiful, matte and sparkly. It has both microglitter and hexagonals and the small glitter dries matte and the hexagonals sparkles.

Application: Almost an one-coater but I used two coats. Perfect formula but longer dry time than the OPI Liquid Sands have.

 

Orly FX - Aqua Pixel 01

Orly FX - Aqua Pixel 02

Orly FX - Aqua Pixel 03

Orly FX - Aqua Pixel 04

Orly FX - Aqua Pixel 05

Orly FX - Aqua Pixel 06

 

23 reaktioner på ”Orly FX – Aqua Pixel

  1. Vad fint det ser ut 🙂 Det ser väldigt ”gnistrigt” och glansigt ut dock.. Inte så matt alltså. Om man jämför ”matthet” med OPI, är det liknande?

    • Det är mer matt än vad det ser ut. Sen torkade detta väldigt segt och blev ännu mattare efter ett tag. Trodde först att det var ett vanligt glitterlack. 😀 Jag tycker det påminner mer om Dependlacken Rough Sparkle i utseende.

  2. Väldigt snyggt, även om min skärm käver rejäl föreställningsförmåga för att få det grönt! 🙂

    Och texturlacken … suck nu måste jag testa allt!

    • Det är verkligen på gränsen till att vara blått. Bilderna blev lite för blå men jag tycker allt att det är mest grönt irl. Ja, klart du måste testa. 🙂

  3. Jag är lite tveksam till det här. Känns inte som så jätte mycket textur utan mer som ett glitterlack som man har glömt överlack på. Men om man inte tänker på att det är textur är det riktigt fint!

    • Det är verkligen textur. Jag tror inte att lacket har torkat ordentligt här. Dessutom reflekteras lampan lite för mycket så att det lurar ögat att tro att det inte är så matt. Men det är det. 🙂

  4. Ping: Vacker & Underbar » Deltagarlista Grön Onsdag v 21

  5. Ping: Depend – 2063 Jade | ClawsInColor

  6. Ping: IsaDora – Turquoise Crush | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

