H&M – Something Blue

Dags för måndag igen och självklart även Lindas Blå Måndag. Jag köpte ju på mig några billiga, blå lack på H&M så jag lider ingen brist på blått i samlingen just nu. Gött mos.

För att kosta en guldtia så är jag verkligen impad. Ordinarie pris är 39 kr och även då är det budget men det känns inte budget. Så snyggt, så användbart och så glansigt. En perfekt mörk blå som passar perfa som bas till glitterlack eller t.o.m. nailart. Eller så har man det som det är, rätt upp och ner.

Applicering: Formulan i sig är oväntat bra. Lagom tjock och lätthanterlig. Det enda jag inte var nöjd med var borsten som var lite sned och konstig. Jag klarade mig fint med två lager och det torkade snabbt.

 

English:

Monday again and time for Linda’s Blue Monday. I will show you a great blue that I bought on sale at H&M. A little more than 1 dollar and you get this beauty.

I’m impressed. Normally this costs like 6 dollar and even then it’s cheap. This polish is great. Beautiful dark blue creme with high shine. Perfect for layering and nail art or just like it is.

Application: Very good formula. Like butter and covers in two coats. Dries fast and ends very shiny. The brush was bad, though.

 

H&M - Something Blue 04

H&M - Something Blue 07

H&M - Something Blue 08

H&M - Something Blue 10

H&M - Something Blue 01

H&M - Something Blue 02

 

 

 

 

10 reaktioner på ”H&M – Something Blue

  1. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

