Gina Tricot – Heavenly Stars

Här kommer ett snabbt kvällsinlägg med ett glitterlack som jag har köpt på Gina Tricot. Först måste jag bara fråga om någon av er läsare har varit med om migrän aura? Igår på jobbet hände något halvlurigt. Jag märkte att jag hade oerhörda problem att fokusera på dataskärmen. Jag skulle lägga en order men kunde knappt se. Jag reagerade inte nämnvärt på detta till en början och gick och hämtade en kopp kaffe och pratade lite med mina kollegor i lunchrummet. Då märkte jag att jag hade talsvårigheter. Fy bövelen vad otäckt det var. Jag kunde inte hitta ord och kunde inte förklara. Kände mig så korkad. Jag mådde dessutom lite skumt så ena kollegan tvingade med mig till akuten där de kom fram till att det var migrän aura. Huvaligen. Det har hänt en gång tidigare så jag anade nästan att det var det som hände nu också.

Snabbt inlägg skulle det ju vara. Två lager av Heavenly Stars över H&M Something Blue. Tjaaa. Jag är inte jätteimponerad av  detta glittret. Känns lite överflödigt i min samling om jag ska vara ärlig. Det glittrar inte tillräckligt mycket och känns inte så roligt som jag trodde det skulle vara. Det innehåller glitter i blått och lite större hexagonaler i rosa eller lila eller vad det nu är.

Applicering: Inga problem att måla med. Kanske aningens lång torktid.

 

English:

Here’s two coats of Heavenly Stars over H&M Something Blue. I don’t know. It wasn’t that special that I had hoped for. Blue glitter with pink hexagonals in a clear base.

Application: Easy to paint with and dries fast.

 

Gina Tricot - Heavenly Stars 04

Gina Tricot - Heavenly Stars 06

Gina Tricot - Heavenly Stars 07

Gina Tricot - Heavenly Stars 12

Gina Tricot - Heavenly Stars 02

Gina Tricot - Heavenly Stars 03

 

 

11 reaktioner på ”Gina Tricot – Heavenly Stars

  1. Hu! Nej migrän aura har jag tack o lov aldrig haft men ngn liten migränattack har jag haft men nu va det länge sen (oj inte smart att skriva kanske)
    Hoppas du mår bättre nu 🙂

  2. Usch för allt som har med migrän att göra 😦 hoppas du mår bra nu!
    Jag gillar det här lacket, passar bra till glittergradienter!

  3. Usch vilken läskig händelse! Hoppas det inte återkommer för ofta!

    Jag har det där glitterlacket också, kul som effekt i gradient, jag provade en massa lager en gång, men det var inte så käckt. 🙂 Den blå färgen är fö jättesnygg!

  4. Usch vad läskigt! Vad gör man åt det? Hoppas du slipper det i framtiden!
    Så snyggt lacket var, jag stod och tittade på detta men köpte det inte, men nu blev jag ju sugen 🙂

  5. Jag har inte varit med om det men hade en kollega som drabbades av något liknande för ett tag sedan. Hon blev sluddrig i talet, upplevde att tungan och svaljet svullnade och avdomnade/förlamade kroppsdelar. Hon fick också åka in till akuten och diagnosen var liknande din, det berodde iallafall på migrän. Otäckt det där….

  6. Det låter hemskt, man har ju hört talas om migränaura, men talsvårigheter, då skulle man bli riktigt rädd!

  7. Usch och fy för migrän aura. Har haft vissa ljusfläcksfenomen och tunnelseende i samband med migrän. Hoppas du mår bättre nu.
    Lacket var lite överflödigt, ja, men inte fult. Ett mellanlack.

  8. Jag har vid några tillfällen haft tyst migrän med aura. Tyst betyder att själva huvudvärken aldrig dyker upp, utan bara auran. Har aldrig haft talsvårigheter (låter riktigt obehagligt), men synbortfall och ljusfläckar. Fruktansvärt obehagligt, även om jag tack och lov slipper huvudvärken. En gång kräktes jag till och med, men jag brukar bli återställd inom några timmar. Nu var det några år sedan senast.

    Gillar verkligen din blogg förresten. Har aldrig kommenterat förr.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

