China Glaze – Not In This Galaxy

Kollektion: Hologlam Collection, Våren 2013

Jag måste ju bara vara med i dagens holofredag. Om ni kikar in hos Skimmerskuggan så kan ni se fler godingar med regnbågar. Jag missade förra veckans eftersom det gick åt skogen med Astro-Hot då. Jag fick helt enkelt göra om den manikyren eftersom jag tydligen inte kan bli kompis med Hologlam-lacken. Nytt försök med Not In This Galaxy idag. Jag testade att använda Orly Bonder som baslack eftersom det blir en lite matt yta av det lacket. Det gick bättre men herregud vad man måste vara försiktig när man målar med dessa. Tunna, tunna lager är hemligheten och vad du gör…jamsa inte runt med penseln. Då är det kört.

Är det då värt att lägga manken till? Ja, det är det sannerligen. Det här lacket var ju inget jag dog snygghetsdöden av när jag såg det i flaskan. Lite halvblekt och mjäkigt så där. Men det förvandlas till något vackert på naglarna. När holoeffekten kommer fram blir det en sådan lyster i lacken och färgen poppar mer än man kan ana. Det är en härlig och nästan korallig rosa. Jättefin färg ju. Jättesnyggt till solbruna händer kan jag tro. Holoeffekten i de här lacken är ju väldigt trevlig måste jag säga.

Applicering: Eh, ja. Den är besvärlig. Använd tunna lager, jättetunna. Högst tre drag mer nagel och lager. Jag använde tre lager mest för att jämna ut. Man skulle nog kunna klara sig med två. Torktiden är snabb så allt är inte negativt.

 

English:

Hologlam Collection, Spring 2013

A late holo friday post today. I missed last fridays holo friday so I just had to participate today. Visit Skimmerskuggan for more rainbows. 🙂

I had problems applying Astro-Hot so I had to skip that one and try it another day. Now I tried Orly Bonder as base coat and that made it a bit easier. But still, I am not a fan of the formula. I had to use thin, thin coats and be very careful. This time I was satisfied with the result.

And it was so worth it. In the bottle it looks so boring and pale. But on the nails it pops. Beautiful rainbows and lovely color.

Application: I’ve already told you about the horrible formula but three thin coats and good dry time.

 

China Glaze - Not In This Galaxy 03

China Glaze - Not In This Galaxy 04

China Glaze - Not In This Galaxy 05

China Glaze - Not In This Galaxy 06

China Glaze - Not In This Galaxy 08

China Glaze - Not In This Galaxy 09

China Glaze - Not In This Galaxy 01

 

 

10 reaktioner på ”China Glaze – Not In This Galaxy

  1. Hey, Pamela (?)
    Try to use them without base coat or use a top coat as base coat.
    In the case you still find them difficult on the second layer of polish, apply another layer of top coat and them finish with another layer of polish, like a sandwich manicure.
    I use my regular base coat, then I apply a fast drying top coat and them the polish, never felt the need of doing a top coat sandwich with these CG btw.
    Hope this can be useful!

  2. Rasande tjusigt! Jag gillar den varma rosa tonen och regnbågseffekten älskar jag ju verkligen! Har inte haft några problem med mina Hologlamd, det verkar skilja väldigt mycket beroende på vad man har för naglar. För det beter sig holosjukt, ger kala fläckar och så eller?

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

