Sunshine Award

sunshineaward

 

Jag har fått en Sunshine Award av både Lacky Corner och Beauty by M och det är jag så glad över. För det första har båda dessa tjejerna fantastiska bloggar och jag hade gärna gett tillbaka varsin award till dom. För det andra så är det sådant här som gör att man får en extra boost till att fortsätta blogga. Jag blir alltid lika glad av kommentarer och när jag ser nya följare men när man får extra uppskattning genom en sådan här award blir man verkligen glad. Älskar värmen som finns bland oss nagellacks- och skönhetsbloggare.

Ett jättebamsestort tack till både Lacky Corner och Beauty by M för awarden och för era snälla ord om min blogg. Om ni inte redan följer dessa två bloggar har ni missat något. In och besök båda omedelbums.

Reglerna för den här utmärkelsen är följande:
* Tacka den som nominerat dig.
* Lägg ut utmärkelseloggan på din blogg.
* Dela med dig av 7 fakta om dig själv
* Nominera 5 eller fler bloggar som inspirerar dig.

7 fakta om mig:

* Jag är fascinerad av muskler. Jag älskar att träna på gym och jag tycker att fitnesstjejer (och fitnesskillar givetvis) är imponerande. Jag tycker själv att jag tränar ganska mycket och ändå ligger jag långt efter dessa vältränade personer.

* Jag är även en LCHF:are. Jag har i två års tid varit supernoga med att inte få i mig fel kolhydrater, glutamat och konstigheter. Ok, det HAR hänt men de gångerna är få. Dagar då jag äter lite allt möjligt är julafton, nyårsafton och midsommar. Annars är jag ganska strikt. Jag nollar absolut inte kolhydraterna men jag håller mig till grönsaker, nötter och den typen som är godkända inom LCHF.

* Jag är 160 cm kort, en blekfis med tunt, ljust hår och utan någon som helst blodcirkulation. Jag fryser nästan alltid om fötterna om jag inte är utomlands då. Då svullnar mina ben upp tack vare avsaknad av cirkulation. Kul åkomma när man är blott 34 bast. När vi var i Turkiet för två somrar sedan var jag tvungen att köpa fotriktiga sandaler. Snygga, nätta remsandaler var att glömma. Rockigt. En halvcool sak till. Jag får blåmärken av minsta lilla dutt. Just nu har jag nog en åtta blåmärken på benen varav ett som är 6-7 cm i diameter. Fab.

* Jag kan inte bära upp söta, blommiga klänningar och blusar. Inte heller prickiga. Det blir bara fel och tantigt på mig. Jag har försökt men nej. Bort. Enfärgat och helst svart, rött eller vitt ska det vara. Blått och vinrött är också ok. Och grönt. 🙂

* Jag är ju en metalbrud men ändå inte. Alltså. Jag lyssnar på metal och älskar min skinnpaj och allt med nitar faller jag för men jag har inga tatueringar. Jag tycker det är dösnyggt på andra men jag vet inte vad jag själv skulle tatuera för något. Jag tror bara att jag skulle ångra mig.

* I högstadiet drömde jag att jag och min sambo var tillsammans. Vi kände inte ens varandra då men vi är lika gamla och gick i samma skola. Jag spanade in honom redan då. Sedan gick det många, många år utan att vi såg till varandra. För ca 6 1/2 år sedan träffades vi på ett uteställe på juldagen. Och sen dess har det varit vi.

* Jag är rädd för åskan. Det är jäkla jobbigt att vara det. Inte blir det bättre med åren heller. Så fort det mullrar långt borta börjar hjärtat slå fortare. Att vara själv hemma när ett åskoväder närmar sig är nära på otänkbart.

 

Mina Sunshine Awards går till:

* The Manifest, Manicures by Mona. Alltså, hennes bilder. Wow! Hela hon verkar vara en underbar person och under hennes bloggpaus saknade jag henne jättemycket. Skönt att hon är tillbaka. 🙂

* Nail Lacquer Love. Emma som driver bloggen har inte bloggat ett år än och är så duktig. Hon tar jättefina bilder och skriver bra inlägg. Hon är verkligen värd en award.

* Nailtastic. Hallå eller. Det är la klart att Anne ska ha en award. Älskar hur hon formulerar sig. Hon är expert på att skriva bra inlägg som samtidigt är kortfattade. Jag gillar även hennes bilder.

* Tennnails. Jättefina bilder. Jag har inte följt bloggen så länge men jag gillar verkligen hennes sätt att fota lacken.

* Colorbyte. Även detta är en blogg jag nyligen har börjat följa. Jättesnygga naglar och bilder. Och hennes händer, så vackra.

Jag skulle kunna fortsätta att nominera fina bloggar i evigheter men nu är klockan mycket och jag ska försöka få till ett holofredagsinlägg också. Tack återigen för den fina awarden, Helena och Michaela. ❤

 

4 reaktioner på ”Sunshine Award

  1. Åhh, tack! Vad glad jag blir! Och jag gillar verkligen stämning i nagellacksblogg-världen (och det stämmer säkert med bredare skönhetsbloggare också). Det är kul.

    Himla roligt att läsa ”sju fakta” också. Jag körde med LCHF ett tag, tyckte det var himla bra för balansen i kroppen. Nu är jag inte lika strikt längre, men jag väljer ”mindre” kolhydrater i alla fall. Kroppen verkar gilla det.

  2. Så roligt att läsa lite om dig 🙂 Jag har precis insett att jag är 3 cm kortare än dig 😛 Och jag fryser också hela tiden (inte bara om fötterna :D)

  3. Grattis! Gillar din blogg väldigt mycket, kommenterar dåligt men följer den slaviskt! Läser alltid ikapp om jag inte hunnit gå in varje dag.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

