Zoya – Liberty

Kollektion: PixieDust Summer Edition, Sommaren 2013

När jag är ledig och har mer tid är jag sämre på att lacka naglar och blogga än när jag har tidsbrist på vardagarna. ”Hann” inte med något söndagsinlägg så det får bli ett blått inlägg för att fira Lindas Blå Måndag. Jag har äntligen testat ett av lacken ur PixieDust och är ganska så kär. Jag har skaffat hela sommarkollektionen men måste skaffa mig den första kollektionen och även höstkollektionen. Ja, så kär är jag.

Liberty har en underbar blå nyans och gnistrar något fantastiskt. Jag lyckades tyvärr paja lackningen på två naglar, långfingret och pekfingret men brydde mig inte om att ta bort utan lackade på med lack istället. Nu blev det helt ok men jag har fixat till det i efterhand istället. Jag fotade inte detta då det var Formel 1 igår och det ville jag inte missa även om det gick åt skogen för Kimi. Nu såg jag på bilderna att det såg sådär ut och dessutom ser det fortfarande lite blött ut på de naglarna.

Applicering: Väldigt bra formula. Två lager täcker bra men det torkar lite segt.

 

English: 

PixieDust Summer Edition, Summer 2013

Already monday! Ok, time for Linda’s Blue Monday and  have a textured polish for you today. I love this trend.

Liberty is the blue sandy polish and it’s a lovely shade of blue. It sprakles a lot in the matte finish and I think I need both the first PixieDust collection and the fall edition. I managed to ruin two of the nails before they had dried but I put polish on without cleaning them and it looked ok anyway.

Application: Two coats and perfect formula. The dry time is a bit long.

 

Zoya - Liberty 03

Zoya - Liberty 04

Zoya - Liberty 06

Zoya - Liberty 07

Zoya - Liberty 08

Zoya - Liberty 01

 

14 reaktioner på ”Zoya – Liberty

  1. Visst är det konstigt att när man har tiden så blir det inget av det men när tiden inte finns då är suget som störst. Märkligt det där.

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

