Depend – 2055 Bronzy Breeze

Kollektion: Mirage, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Nu har jag snart tagit mig igenom Mirage-kollektionen. Har bara ett kvar och det är det lacket som jag har mest förväntningar på. 2055 är ytterligare ett lack med guldig ton. Jag kan tycka att kollektionen har för många liknande lack och därför känns det inte jätterafflande att lacka med det här. Det är ett fint lack, absolut. En väldigt snygg guldig ton, åt det kalla hållet, som är lätt att bära upp. Det känns lite grovt och på vissa ställen ser det ut som att jag har fått bubblor. Det är inget som syns så mycket men stör mig ändå lite.

Applicering: Snyggast blir dessa om man inte målar för tjocka lager har jag märkt. När man målar på tunnare lager verkar det bli jämnare och snyggare. Två tjocka lager eller tre tunna för täckning. Torktiden är normal.

 

English:

Mirage, Spring 2013
Sent for review

I’m almost done swatching this collection. Now I have only one bottle left to try and I’m sure that will be my fav. Bronzy Breeze is nice but I wasn’t that thrilled when I wore this. I think there are too many golden and silvery polishes in this collection that it doesn’t feel that interesting to wear some of these. It has a very nice shade of gold, though. A cool golden shimmery foil that look good to my skin tone. The thing I don’t like is that they look so gritty and bumpy on.

Application: I think these look best if you apply thin coats. They get more uneven with thicker coats. Two-three coats and normal dry time.

 

Depend - 2055 Bronzy Breeze 05

Depend - 2055 Bronzy Breeze 06

Depend - 2055 Bronzy Breeze 03

Depend - 2055 Bronzy Breeze 01

Depend - 2055 Bronzy Breeze 02

 

 

5 reaktioner på ”Depend – 2055 Bronzy Breeze

  1. Ping: Depend Mirage Collection Spring 2013 Summary | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

