IsaDora – Dazzling Acqua

Utskickat i recensionssyfte

Jag tror att Dazzling Acqua ingår i ordinarie sortiment och jag fick det utskickat tillsammans med de lösa glittren i neon. De har jag inte testat än men känner att jag behöver tid när jag ska pilla med sånt där. Nu testade jag Dazzling Acqua på egen hand och upplevde genast sommar på naglarna och passar så klart på att delta i Lindas Blå Måndag. 

Lacket är ganska intressant. Det är en lysande turkos med små flecks i och i vissa vinklar flashar det till diskret i lila. Läckert. Det skriker verkligen sommar och sol om det här och jag tycker det är riktigt härligt. 

Applicering: Det är lätt att måla med men skirt. Jag tror jag var lite snabb med att lacka alla lagren så vid tredje och sista lagret blev det lite konstigt på några av naglarna. Som att det tredje lagret drog med sig lite av lacket under. Borde ha väntat lite längre mellan lackningarna. Det torkar i skrivande stund så jag är osäker på hur snabbt det torkar. 

 

English:

Sent for review

Dazzling Acqua is part of IsaDora’s permanent collection but I can be wrong. I got this together with some fun loose glitter but I will try the glitters some other day. Now I wanted to try Dazzling Acqua on its own and at the same time participate in Lindas Blue Monday. This is so summery och bright. 

It is a turquoise shimmer with small flecks in it that glitters. In some angles it flashes in purple but it doesn’t show very well. It really glows on the nails and screams summer. Love it.

Application: Good formula but a bit sheer. I needed three coats and managed to ruin the mani a bit when I was too fast applying the third layer. I’m not sure ‘bout the dry time, it dries when I write this post.

 

IsaDora - Dazzling Acqua 01

IsaDora - Dazzling Acqua 02

IsaDora - Dazzling Acqua 03

IsaDora - Dazzling Acqua 04

IsaDora - Dazzling Acqua 05

IsaDora - Dazzling Acqua 06

IsaDora - Dazzling Acqua 07

 

 

5 reaktioner på ”IsaDora – Dazzling Acqua

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

