OPI – Polka.com

Kollektion: Euro Centrale Collection, Våren 2013

Nu hoppas jag att Linda godkänner detta som ett Blå Måndag-lack. Det är ju trots allt både blåa och turkosa hexagonaler i det här. 🙂

Jag har bara köpt detta ur kollektionen men skulle gärna vilja skaffa mig A Woman’s Prague-ative också. Polka.com är ett glitterlack som lämpar sig bäst som layeringlack. Lacket innehåller hexagonaler i blått, turkos och cerise. Det finns även mindre glitter i samma färger om jag uppfattar det rätt. Jag har lackat två lager över OPI Catherine The Grape och det visar jag imorgon.

Jag gillar det men samtidigt har jag tröttnat lite på den här typen av glitter. Jag vet inte varför. Det glittrar ju fint på naglarna och just den här färgkombon gillar jag mycket. Jag hoppas att det är en tillfällig glittersvacka. 🙂

Applicering: Det är lätt att sprida ut glittret och det torkar snabbt.

 

English:

Euro Centrale Collection, Spring 2013

I hope Linda will approve this as a Blue Monday polish. It has both blue and turquoise hexagonals.

I have only bought one polish from this collection but would love to put my hands on A Woman’s Prague-ative too.

Polka.com is a glitter polish with hexagonals in blue, turquoise and fuchsia and smaller glitter in the same glitter combination. I really like the mixture of the colors. I put two coats over OPI Catherine The Grape and I will post that polish tomorrow.

Application: Good formula and the glitters spreads even over the nail. It dries fast.

 

OPI - Polka.com 01

OPI - Polka.com 02

OPI - Polka.com 03

OPI - Polka.com 04

OPI - Polka.com 05

OPI - Polka.com 06

 

7 reaktioner på ”OPI – Polka.com

  1. Snygg matchning. Polka.com är ett av de få OPI-lack jag varit lite sugen på den senaste tiden. Men i den nya höstkollektionen verkar det finnas några godingar.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

