Color Club – Daisy Does It

Kollektion: Take Wing Collection, Sommaren 2012

Ah, glassfleck, min gamla favoritfinish. När jag började falla i nagellacksträsket så var just glassfleck-lack min stora favoritfinish. Jag älskar fortfarande glassflecks men det var längesen jag bar ett lack med den finishen.

Nu när det är sommar får man ju passa på att bära lack som Daisy Does It. Det här är gult och intressant. Det händer en del skojsigt i det här lacket som egentligen skär sig till min hudton. Jag bryr mig då inte om det. Flecksen i lacket skiftar lätt åt grönt men det var ju omöjligt att fota. Lacket är både gult och guldigt på något sätt och kul att titta på. Jag tycker även att detta ser lite metalliskt ut på håll. Fräsigt. Jag har inte skaffat mig hela kollektion men funderar starkt på att göra det.

Applicering: Det är lätt att måla med men skirt. Jag har fyra lager på bilden men det är värt det. Torktiden är ganska ok trots att det är fyra lager.

 

English:

Take Wing Collection, Summer 2012

Rain all day so I needed sun somehow. Daisy Does It, does it. 😉 It has lovely glassflecks that shifts to green and that looks så cool on the nails. It’s yellow but sometimes it looks like gold. Very interesting to look at and very bad to my skin tone but I don’t care ‘bout that. 🙂

Application: Sheer so I needed four coats. Good formula and ok dry time.

 

Color Club - Daisy Does It 03

Color Club - Daisy Does It 04

Color Club - Daisy Does It 06

Color Club - Daisy Does It 07

Color Club - Daisy Does It 08

Color Club - Daisy Does It 09

 

7 reaktioner på ”Color Club – Daisy Does It

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

