Make Up Store – Siw

Sådär ja! Då var jag tillbaka och förhoppningsvis är ordningen återställd. Jag har varit i Ravda, Bulgarien i en vecka tillsammans med min sambo och ett annat par. Jag är positivt överraskad då jag har hört mycket om att det inte är bra i Bulgarien. Kanske är det mest kommentarer från folk som har besökt Sunny Beach. Där är det mest fest och galenskap. Visserligen kul en kväll då vi tog en repa dit och en fixade oss en lätt fylla där. 🙂

Ravda är en by, skulle man kunna säga, där inkastarna lyser med sin frånvaro och menyerna är mestadels på bulgariska. Det är tur att vi hade med en vän som kommer ifrån Bulgarien då hon kunde tyda menyerna och tipsa om de inhemska goda rätterna. Otroligt god mat. Speciellt friterad aubergine och zuccini var mumsigt.

Jag har dessutom hittat 14 lack som alla ser intressanta ut. Kostade nästan inget och jag visar i ett senare inlägg vad som fick följa med hem.

Innan jag fortsätter med att prata lack vill jag även dela med mig av min vanliga oro för Dennisplutten. Han var borta två veckor precis innan vi åkte till Bulgarien men visade sig lyckligtvis nog några dagar innan vi drog. Vi bad svärfar hålla lite koll och ställa ut mat under tiden vi var borta men svärfar har inte sett till Dennis. Däremot var kattskålen tom hela tiden. Problemet är att jag tror att de tre dominanta siameskatterna som grannen har, har tagit över vår uteplats och även ätit upp Dennis mat. De håller sig häromkring hela tiden och jag får jaga bort katterna gång på gång. Nu är jag rädd för att Dennis inte vågar sig hem och att han känner sig bortjagad. 😦 Usch, denna ständiga oro för min bäbis. Så, nu har jag fått skriva av mig lite.

Till dagens lack och Lindas Blå Måndag. Jag har invigt Nfu Oh Aqua Base och tänkte att jag testar ett lack som jag har hört har dålig formula, Make Up Store Siw.  Nu vet jag inte hur det är att måla med utan Aqua Base men med var det riktigt smidigt. Siw är verkligen ett vackert lack med rejäla regnbågar. Jag köpte det faktiskt till halva priset på MUS i Borås när de hade konkursutförsäljning och det är jag glad över. Det är isigt ljusblått och har fantastiska regnbågar. Lycka.

Applicering: Över Aqua Base var det en fröjd. Två lager täcker och det torkar kvickt som attan.

 

English:

I’m back from Bulgaria and finally I have a post for you. I just have to say that I loved Bulgaria. Especially the food. Tasty and yummy! I also found 14 new polishes to bring home to my too big stash. I will show you the haul later today.

This Blue Monday I have a icy blue holo to show you from Make Up Store. Linda will link to other blue manicures later this evening. Don’t miss that!

Siw has gorgeous rainbows. Very visible and the color is so beautiful.

Application: I tried this over Nfu Oh Aqua Base and the application was flawless. Two coats and quick dry time.

 

Make Up Store - Siw 01

Make Up Store - Siw 02

Make Up Store - Siw 03

Make Up Store - Siw 05

Make Up Store - Siw 06

Make Up Store - Siw 07

Make Up Store - Siw 08

Make Up Store - Siw 09

12 reaktioner på ”Make Up Store – Siw

  1. Vackert lack! Jag tycker att Aqua Base:n gör väldigt stor skillnad faktiskt. Jag har sällan problem med holosjuka när jag använder den.
    Vad jobbigt att Dennis är borta igen! Hoppas han kommer tillbaka snart och att siameserna flyttar på sig!

    • Jag tror också att den gör skillnad. Nu vet jag inte hur Siw är utan men jag anar att den har holosjuka.

      Usch, jag hoppas också att han dyker upp snart. Det är tre siameser och de verkar samarbeta så att säga. :/

  2. Men varför tar du inte ansvar för din katt och antingen har honom i koppel eller rastgård? Förstår inte logiken i att släppa en katt vind för våg om man är orolig?

    • Hm. Koppel på en bondkatt som är uppvuxen ute. Det skulle aldrig funka och jag tycker synd om katten om han ska ha koppel. Vi bor i villa och jag har inte hört någon som har en rastgård till sin katt. Det är väl klart att jag är orolig men att ha Dennis i koppel är inget alternativ. Vi funderar däremot på kattlucka.

  3. Superfint!! Härliga regnbågar.
    Förstår din oro för din katt, jag måste bara se våra katter varje dygn, annars är jag ute och ropar på dem. 🙂 Vi har också utekatter och de älskar att vara ute och fånga djur och ligga under granar och krafsa på träd m.m.

    • Jag är ute och ropar varje kväll också men Dennis är en katt som gärna drar iväg längre rundor, tyvärr. Sen är det inte bara siameserna som retas. Skatorna här är nog ännu värre. Imorgon tar jag en morgonpromenad i byn och kollar läget. 🙂 Att inte låta en utekatt få vara ute och jaga och vara katt känns elakt. Jag ser ju hur Dennis lever upp så fort våren närmar sig. På vintern är depressionen nära. Haha.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

