Depend – 347

Kollektion: Vårkollektionen, 2013
Utskickat i recensionssyfte

Inläggen kommer lite oregelbundet här när jag har semester men jag ska försöka att blogga så ofta som möjligt även om jag är ledig. Jag är alltså sämre på att blogga ju mer tid jag har. I alla fall, jag tyckte det var dags för det söta aprikosrosa krämlacket från vårkollektionen. Det är en sån där färg som ser extra bra ut när man har fått lite färg från solen. Jag är inte likblek längre utan solkysst och då funkar det perfa med 347. Det är inget rafflande lack men jag är svag för söta aprikoslack emellanåt. Jag gjorde en layering med ett glitterlack efter att jag burit detta några timmar och det blev mycket skojigare. 🙂

Applicering: Det är ganska bra formula men blir lätt strimmigt. Det är ju ingen överraskning med den här typen av färg och det flyter ändå ut ganska bra. Tre-fyra lager får man räkna med och det torkar lite långsamt utan snabbtorkande överlack. Det torkar förmodligen snabbt och lätt med men det har jag inte testat.

 

English:

Spring Collection, 2013
Sent for review

I got some tan in Bulgaria and thought that 347 would look great on me and it did. I like this kind of peachy pink shade in the summer time and I like that it’s a plain creme. I put some glitter on later and that looked even better.

Application: A bit streaky but the formula is easy to handle anyway. I needed three-four coats but I didn’t use fast drying top coat this time and it dried a bit slow.

 

Depend - 347 01

Depend - 347 03

Depend - 347 04

Depend - 347 06

Depend - 347 07

Depend - 347 09

 

4 reaktioner på ”Depend – 347

  1. Gullig och vilsam. Just nu kräks jag på indieglitter, så idag gillar jag det extra mycket… Hoppas min glittermättnad snart går över :-/

  2. Ping: Gina Tricot – Rose Glitter | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

