Contrary Polish – Anna Maria

Utskickat i recensionssyfte

Här kommer det första lacket ur utskicket från Norway Nails som jag testar, Contrary Polish Anna Maria. Jag hade tänkt delta i Lindas Blå Måndag igår med detta men hann inte med så det får bli en blå tisdag istället. Anna Maria är en intressant tös. Det ser mörkt petrolblått ut, nästan åskblått, och har massvis med guldskimmer i som verkligen syns även på nageln. Då luras man att tro att det är ett nästan grönt lack. Otroligt tjusigt och precis min kopp te.

Detta kan ni köpa hos Norway Nails som för tillfället har 20% rabatt. Om jag inte minns fel så gäller rabatten t.o.m. fredag 19/7. Om ni beställer efter detta datumet kan ni använda koden PAMSAN10 för att få 10% rabatt. 🙂

Applicering: Lite tjockt och lite rinnigt men ändå helt ok att måla med. Jag kan ibland ha svårt för att får med lack på sidorna på mina naglar då de är så rundade eller hur man nu ska förklara det. Detta är ett typiskt sådan lack som gör det svårt att täcka på sidorna. Bäst resultat får man om man målar med ganska flödiga lager. Två-tre lager täcker och det torkar normalsnabbt.

 

English:

Sent for review

The first bottle I try from the bunch I got from Norway Nails is Contrary Polish Anna Maria. What a special girl. Dark almost petrol blue with lots of golden shimmer. The shimmer makes this look almost green and it’s so interesting to look at. This is very much my cup of tea. 🙂

Norway Nails has a special 20% vacation discount at the moment. Check that out or order later using the code PAMSAN10 for 10% discount.

Application: Thick and a bit runny but ok to paint with anyway. Two-three coats and ok dry time.

 

Contrary Polish - Anna Maria 04

Contrary Polish - Anna Maria 05

Contrary Polish - Anna Maria 01

Contrary Polish - Anna Maria 02

Contrary Polish - Anna Maria 03

Contrary Polish - Anna Maria 06

 

7 reaktioner på ”Contrary Polish – Anna Maria

  1. Visst är det ett fantastiskt lack! jag älskar alla mina Contrary och tycker det är roligt att se ett av dem på en annan svensk blogg. Det är alldeles för sällan.

  2. Hihi, tös. 😀 Du vet vad det betyder på norska va?
    Jag säger själv ofta det eftersom jag kommer från Värmland. Men har lärt mej att inte använda det bland norrmän. 😉 Bara ett litet roligt sidospår.
    Vackert lack, men av nån anledning skulle jag gilla det mer med silverskimmer i. Vet inte varför, men jag tror det. 🙂

  3. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

