Depend – 2052 Golden Black

Kollektion: Mirage, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Blogglusten är inte på topp just nu. Det beror förmodligen på det underbara sommarvädret och jag vill bara utnyttja det genom att vara ute, ute och ute. Ikväll blir det dock bio igen och den här gången hoppas jag att jag inte blir lika besviken som sist. World War Z är dagens val och jag har hört att den ska vara bra. Hoppas att Brad inte sviker.

Jag vill i alla fall blogga upp Golden Black som är det sista lacket ur Mirage som jag testar. Det är även det bästa lacket ur kollektionen men det visste jag ju redan. Det är därför jag har sparat det till sist, för så jobbar tydligen jag. 🙂 Tänk om Depend hade gjort fler mörka lack som det här i kollektionen. Personligen tycker jag att det var för många ljusa och guldiga nyanser och för få spännande. Golden Black är fantastiskt. Precis ett sånt lack som jag gillar och många med mig.

Basen är svart jelly (?) med tonvis av guldflakes som syns rejält. Riktigt snyggt är det.

Applicering: Jahopp, har glömt hur många lager men jag tror det blev två och det torkade snabbt samt var lätt att måla med.

 

English:

Mirage Collection, Spring 2013
Sent for review

We have such a perfect summer in Sweden right now. It’s hot outside and just…wonderful. We are used to rain and rain again in summertime and one or two sunny days…something like that. And now…sunny days for a very long time. Love it. I don’t feel for blogging that much right now, though. I just want to be outside all of the time.

Ok, but Golden Black needs to be blogged about. This is the last one I try in Mirage Collection and it’s my favorite of the bunch. Black jelly (?) base with tons of golden flakes. So cool and gorgeous. Love it.

Application: Two coats, good dry time and easy application.

 

Depend - 2052 Golden Black 02

Depend - 2052 Golden Black 03

Depend - 2052 Golden Black 04

Depend - 2052 Golden Black 05

Depend - 2052 Golden Black 06

Depend - 2052 Golden Black 01

 

7 reaktioner på ”Depend – 2052 Golden Black

  1. Jag trodde ju att jag skulle älska detta, men nej, det gick inte riktigt hem hos mig. Det där med svarta lack-åldrande händer… Det ser mycket bättre ut på dig än på mig!

  2. Ping: Depend Mirage Collection Spring 2013 Summary | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

