OPI – Keeping Suzi At Bay

Kollektion: San Francisco Collection, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Hinner jag en Blå Måndag tro? Jag skyndar mig. 🙂 När Linda tar sig lite semester hoppar Tove på Nail Me in och är barnvakt ett tag. Så in där och kika på blå snyggingar.

Jag tänkte egentligen lacka med ett blått China Glaze idag men tanken var holo och jag segade så att solen hade hunnit gå ner när min lack-session skulle börja så jag valde ett lack från OPI’s kommande höstkollektion, San Francisco, istället. Det här är mörkt blått, nästan kungsblått, och har en liten gnutta dammighet i sig. Högglansigt så jag är osäker på om det är ett vanligt krämlack eller crelly. Det är alltid snyggt med mörkblå krämlack men jag hade nog inte kllickat hem det själv. Har för många liknande i samlingen så det känns inte helt unikt.

Applicering: Bra formula, om möjligt lite rinnigt då jag fick städa vid nagelbanden. Där ville det gärna rinna ner. Full täckning med två lager och det torkar fort.

 

English:

San Francisco Collection, Fall 2013
Sent for review

A late Blue Monday but still monday. During Linda’s vacation Tove at Nail Me takes care of Blue Monday. Great! 🙂

I have a blue creme/crelly for you today. Royal blue describes this best. A real beauty with high shine and a dusty look. I always like shades like this but I don’t think that I had bought it myself. It’s not that unique in my opinion. I think I have similar shades in my stash. But I haven’t compared, though.

Application: Good, maybe a bit runny. Two coats and good dry time.

 

OPI - Keeping Suzi At Bay 01

OPI - Keeping Suzi At Bay 04

OPI - Keeping Suzi At Bay 05

OPI - Keeping Suzi At Bay 07

OPI - Keeping Suzi At Bay 08

OPI - Keeping Suzi At Bay 09

 

9 reaktioner på ”OPI – Keeping Suzi At Bay

  1. Riktigt fint, närmaste jag kommer i min samling är Nordic Cap NP22 o det är en bra bit ifrån så kan komma o hamna på listan över lack som ska inköpas 🙂

  2. Ping: Liquid Sky Lacquer – Faerie Wisdom | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

