Golden Rose – 111

Kollektion/serie: Jolly Jewels

Idag är det Blå Måndag och jag är fortfarande ledig. Jag är inne på min femte semestervecka och det känns verkligen som att jag har varit ledig i evigheter. jag älskar att vara ledig men det kommer nog att kännas ok att börja jobba igen nästa vecka. Jag saknar mina härliga arbetskompisar så det ska bli kul att få träffa dom snart igen.

Men som sagt, det är Blå Måndag och Tove vikarierar för tillfället för Linda när hon har semester. Kolla in länklistan hos henne senare ikväll för mer blå godingar. Jag köpte ju en himla massa lack i Bulgarien, bland annat 111. Tråkigt med siffror men lacket är döfint ändå.

Ljusblå jelly med stora guldiga hexagonaler och små silvriga hexagonaler. Jag trodde inte att detta skulle bli så snyggt på naglarna som det faktiskt blev. Det är proppat med glitter som verkligen syns och de drunknar inte i basen. Kombon ljusblått och guld är lyckad, tycker jag. Annorlunda och unikt i min samling men jag har för mig att jag har sett ett indielack som ser ut så här.

Jag såg direkt att detta även skulle göra sig som matt så jag testade med China Glaze Matte Magic över också. Mmm, jättesnyggt. 🙂

Detta går att klicka hem både på ebay och på den bulgariska sidan Beauty Cosmetic. Sminkan har beställt där massa gånger så det är en bra och pålitlig webshop.

Applicering: Tre lager för bästa resultat. Väldigt lätt att måla med och det torkar snabbt med snabbtorkande överlack.

 

English:

Jolly Jewels serie

Blue Monday and I am still on vacation. Next week it’s time for work, though, but that doesn’t feel that heavy somehow. I miss my workmates.

Tove takes care of Blue Monday when Linda is on vacation so don’t forget to visit her blog Nail Me later this evening for more blue beauties.

This polish, 111, has a light blue jelly base and lots of big golden hexagonals and small silver hexagonals. This looks so cool on the nails. The glitter really shows and don’t drown in the base. I love the combo. I couldn’t resist trying a matte top coat over this. It just screamed for being matte. 🙂

You can find this on ebay and also here, Beauty Cosmetic

Application: Three coats and good formula. Very easy to handle. Dries rather fast with fast drying top coat.

 

Golden Rose - 111 01

Golden Rose - 111 02

Golden Rose - 111 03

Golden Rose - 111 04

Golden Rose - 111 05

Golden Rose - 111 06

Golden Rose - 111 07

 

 

And…with matte top coat below. I love it this way.

Golden Rose - 111 (matte) 03

Golden Rose - 111 (matte) 07

Golden Rose - 111 (matte) 06

Golden Rose - 111 (matte) 05

 

14 reaktioner på ”Golden Rose – 111

  1. Haha, jag har suttit och kollat på golden rose lacken flera dagar. Måste nog beställa det här ändå 🙂

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

