Kubiss – 81

Toodiloo!

Det här lacket hade jag tänkt visa imorgon på Gröna Onsdagen men jag lackade om till roligare och snyggare grönt istället. Jag borde väl ha sett att det här var apskirt. Man har ju varit nagelnörd i några år men närå, jag upptäckte det inte förrän jag började måla. Fyra lager och massvis med VNL. :/ Gör sig säkert över svart. Som tur är kostade det bara en guldtia. Det finns på Gekås men är ni inte sugna på layering så hoppa över det även om det lockar i flaskan.

Det innehåller i alla fall en himla massa små glassflecks och på nageln blir det väldigt gultonat. Det ser nästan lite duokromt ut. Samtidigt som det är gultonat så skiftar det i blått. Alltså, en dag när jag orkar ska jag testa över svart. Den dagen var inte idag.

Applicering: Fyra lager men lätthanterlig formula. Torktiden verkar vara ok trots fyra lager men jag tog bort detta innan det hade torkat helt.

 

English:

My thought was to show you this tomorrow, on Green Wednesday but this was such a disappointment so I took it off really quick and polished my nails in another green shade, a better shade.

This one looks so nice in the bottle but I should have known that it was sheer. Four coats and still VNL. This is probably perfect over another polish, black or green creme for example. On it’s own, not great. It looks very yellow toned and has also a slightly duo chrome look to it. It shifts to blue in some angles. Some day I will try it over black or green but not today. I almost forgot to mention, the polish consists of green glass flecks.

Application: Four coats but good formula. The dry time felt kinda fast despite all coats but I took it off before it had completely dried.

 

Kubiss - 81 01

Kubiss - 81 02

Kubiss - 81 03

Kubiss - 81 04

Kubiss - 81 05

 

7 reaktioner på ”Kubiss – 81

  1. Tack för varningen! Köpte det här i lördags. Har misstänkt att set är skirt och funderat på att lägga det över Cha Cha Cha. Får se hur jag gör, det kanske blir väl grönt

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

