China Glaze – Astro-Hot

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Idag är det den sista semesterfredagen. På måndag börjar jag jobba igen och jag har lyckats slappa väl mycket denna veckan. Hur ska det gå att komma upp på måndag morgon liksom? Det är i och för sig inte fel med lite rutin igen men vardagen tröttnar man ganska fort på. Jag vet att jag kommer att längta tills nästa fredag redan på måndag. 🙂

Nog tjatat om det. Det är som sagt Skimmerskuggans fina holofredag idag och jag tänkte bjuda på ett rosa hololack ur Hologlam-kollektionen. Jag har ett gäng kvar att testa så det är lika bra att beta av. Denna gången har jag använt Nfu-Oh Aqua Base som bas och gissa om det gick hundra gånger lättare att applicera. Just Astro-Hot har väl inte den mest rafflande nyansen. Den är ljust lilarosa och inte ful på något sätt…bara lite…blek. Jag gillar däremot den fina, fina holoeffekten som dessa lack har. Mjuka, jämna regnbågar och det där härliga lystret.

Applicering: Med ett speciellt baslack för hololack så går det som en dans. Jag har använt ett tunt lager och två lite tjockare. Jag tror att man kan klara sig med två tjockare lager. Torktiden är mycket snabb.

 

English:

Hologlam Collection, Spring 2013

Oh my! Alreday friday? Where do the weeks go? Too fast anyway.

It’s Skimmerskuggan’s Holofriday and I have a pink holo from the Hologlam Collection to show you. I put this on Nfu-Oh Aqua Base and the polish went on smoothly. Phew. The color isn’t the most thrilling in this world but it’s still nice. Light purple toned pink. Cute. I love the rainbows in these. Smooth and fine.

Application: With the special base coat the formula is good. I used one thin coat and two thick but I think it’s enough with only two thick coats. The dry time is quick.

 

China Glaze - Astro-Hot 11

China Glaze - Astro-Hot 13

China Glaze - Astro-Hot 01

China Glaze - Astro-Hot 03

China Glaze - Astro-Hot 05

China Glaze - Astro-Hot 07

China Glaze - Astro-Hot 08

China Glaze - Astro-Hot 09

 

10 reaktioner på ”China Glaze – Astro-Hot

  1. Alltså jag gillar det här och jag tror att det har med dina otroligt fina bilder att göra för jag kan absolut inte påminna mig om att jag fått lite habegär innan av det här.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

