China Glaze – Take A Trek

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Idag är det Blå Måndag, på riktigt. Jag jobbar första dagen efter fem veckors semester. Huuu. Så tror jag att det känns just nu i alla fall. Detta inlägget är förberett så vem vet, det kanske bara är lugna puckar att börja jobba igen. Det är fortfarande Tove på Nail Me som har hand om Blå Måndag så besök hennes blogg senare för att se hela länklistan till alla blå manikyrer denna måndag. 🙂

Jag vill verkligen passa på att lacka med lite holo innan hösten närmar sig. Jag lovar alltid mig själv att jag ska prioritera holosar på sommaren men så glömmer jag bort det, hur man nu kan göra det? Nu tänkte jag i alla fall fortsätta med att visa lite lack från Hologlam-kollektionen och idag blir det Take A Trek. Wow. Det här var ju mycket finare än jag trodde. Ja, det är fint i flaskan men väl på naglarna, så vackert. En helt perfekt jeansblå holo, helt enkelt. Fina regnbågar och vacker blå. Jag är glad att jag inte väntade längre med det här lacket. Detta kommer helt klart att göra dagen på jobbet lättare.

Applicering: Specialunderlack och mycket lätt att måla med. Dock är de här lacken känsliga för hur underlaget ser ut. Jag lyckades få lite märken i själva underlacket innan det hade torkat och det syntes ganska tydligt trots två lager av Take A Trek. Annars har jag inget att anmärka på. Torkar snabbt.

 

English:

Hologlam Collection, Spring 2013

First day at work after my five weeks vacation. That’s what I call a blue monday. :/

I have a beautiful polish to look at, though. I chose this because of Blue Monday and if you visit Tove at Nail Me later you will se more blue beauties.

Take A Trek surprised me a bit. I didn’t thought that this was that gorgeous. It was. The blue shade is so nice. Denim blue with fine and lovely rainbows. I love it, I really do.

Application: Easy application when put on a special base coat for holos. Two coats and good dry time. It’s not forgiving if you have uneven nails, though.

 

China Glaze - Take A Trek 03

China Glaze - Take A Trek 04

China Glaze - Take A Trek 05

China Glaze - Take A Trek 06

China Glaze - Take A Trek 07

China Glaze - Take A Trek 08

China Glaze - Take A Trek 02

 

10 reaktioner på ”China Glaze – Take A Trek

  1. Du måste väl ha dom mest lämpade naglarna att måla på för jag tror inte att jag sett jämnare och finare målning på någon. Det är likadant vilken färg du än har.

  2. Sorry I’ve not commented for a while – so busy! However, after a few too many pinks for my taste, spotting this one on your blog has forced a comment out of me. Really lovely polish, and one I got only recently, but loved it when I wore it. While I’m at it, here is a related (fantastic) slice of industrial music for you: Mortiis – Scar Trek (Parasite God). I do hope you have the time & inspiration to post more music along with the fantastic polishes from time to time!

  3. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

