Max Factor – Fantasy Fire

Ja, jag vet att jag är lite knäpp. Jag har haft Fantasy Fire hur länge som helst och först nu testar jag. Jag slängde på två lager över gårdagens blåa Depend och jag är inte besviken. Det är verkligen så fint som alla säger. Skimret glöder verkligen otroligt vackert och det har duokroma skiftningar från kopparrött till guld och även grönt. Det blir så himla fint över en blå bas och förmodligen ännu vackrare om basen hade varit mörkblå. Måste testa en dag.

Vad finns att säga som inte redan är sagt om detta? Det är ett måste i alla lacknördars samling.

Applicering: Detta passar bäst som layering. Det är lätt att måla med och jag använde två lager på bilderna. Torktiden är snabb.

 

English

I know that I’m nuts. I’ve had this for a long, long time and I haven’t tried it until now. I put two coats of this beauty over yesterday’s blue creme, Oh, lovely. The shimmer shifts from copper red, to gold and green. It looks fantastic over the blue base but I think it would look even better over darker blue.

Words can’t describe this. It’s just a must-have in every nail polish addicted girl’s stash.

Application: This is for layering only, Two coats here and the dry time is good.

 

Max Factor - Fantasy Fire 01

Max Factor - Fantasy Fire 02

Max Factor - Fantasy Fire 03

Max Factor - Fantasy Fire 04

Max Factor - Fantasy Fire 05

Max Factor - Fantasy Fire 06

Max Factor - Fantasy Fire 07

 

 

16 reaktioner på ”Max Factor – Fantasy Fire

  1. ”It’s just a must-have in every nail polish addicted girl’s stash”. Yes indeed, but also in a nailpolish addicted *guy’s* stash too 🙂 I have even have a backup of this one, as it comes in such a small bottle!

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

